امروز : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 7 ربيع أول 1446
نانواییها؛ در صدر شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش آخرین وضعیت بخش بهداشت شکایات مردمی سامانه ملی پاسخگویی ۱۹۰ وزارت بهداشت از اجرای پروتکلهای بهداشتی در اصناف در مقابله با ویروس کرونا از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ تعداد کل تماسهای پاسخ داده شده ۹۳۰۲ تماس بوده است. در این بین تعداد کل شکایات ثبت شده ۳۰۱۸ شکایت بوده و شکایت از عدم رعایت موازین بهداشتی در محیط کار (در رابطه با کووید۱۹) همچنان در صدر جدول قرار دارد.
بر اساس این گزارش بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی، نانواییها هستند که اکثرا به دلیل عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان گزارش میشود.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در هفته گذشته بیشترین نوع شکایات مردمی مربوط به عدم رعایت موازین بهداشتی در محیط کار با ۶۶ درصد است و پس از آن عدم رعایت بهداشت دست با ۱۱ درصد در رتبه دوم، عرضه موادغذایی فاسد با ۱۰ درصد در رتبه سوم، دفع غیربهداشتی فاضلاب با ۸ درصد در رتبه چهارم و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر با ۵ درصد در رتبه پنجم قرار دارند.
بر اساس این گزارش همچنین بیشترین شکایات مردمی بر حسب صنف مربوط به نانواییها با ۴۳ درصد است و پس از آن به ترتیب اماکن مسکونی با ۱۸ درصد رتبه دوم، اغذیه فروشی، ساندویچو پیتزا با ۱۶ درصد رتبه سوم، سلف سرویس و رستوران با ۱۳ درصد رتبه چهارم و بقالیها و سوپرمارکتها با ۱۰ درصد رتبه پنجم شکایات مردمی را به خود اختصاص دادهاند.
بهداشت نانوایی ها , علوم پزشکی
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.