امروز : شنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۲ - 9 ربيع أول 1445
پایان سال ۹۹ آغاز بهره برداری از اقدامات راهداری است
«معمولا در مقابل انتقادات گارد هجومی نمی گیرد ، نه خودش و نه مجموعه ی روابط عمومی او که سحر باباییراد است دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد امور فرهنگی است که پیش از این مسئول قیر و GIS اداره نگهداری راه استان بوده است و حالا به عنوان مدیرروابط عمومی راهداری می گوید، مجموعه راهداری […]

«معمولا در مقابل انتقادات گارد هجومی نمی گیرد ، نه خودش و نه مجموعه ی روابط عمومی او که سحر باباییراد است دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد امور فرهنگی است که پیش از این مسئول قیر و GIS اداره نگهداری راه استان بوده است و حالا به عنوان مدیرروابط عمومی راهداری می گوید، مجموعه راهداری شفاف هرآنچه پرسیده شود پاسخ خواهد داد اما هرگز تلاش نمی کند با روش پوپولیستی مقبولیت برای مدیرش در جامعه کسب کند و یا با ورود به حاشیه سازی ها از مسیر پیش رو منحرف شوند »
حالا به بهانه ی انتشار برخی انتقادات در فضای مجازی به سراغ عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان رفتیم تا ازاقدامات مجموعه ی او بشنویم ، اقداماتی که گاه در میان سیلاب و گاه جاده های برفگیر از چشم ما پنهان می ماند.

شرفی در ابتدا از تاکید خود بر آگاه سازی مردم در بحث اقدامات دولت گفت و اینکه با وجود حداقل بودن اقدامات دولتمردان در برابر انتظارات مردم اما دولتمردان تمام تلاش خود را می کنند تا با وجود تمام مشکلات اما در بحث خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان لرستان سپس افزود:آنچه در سیلاب فروردین ۹۸ تا به امروز بر ما گذشته است خسارتهای فراوانی بوده است و سیلی که در استان لرستان اتفاق افتاد حدودا ۲۴۰۰میلیاردتومان برای بخش راه خسارت به بار آورد که مشخصا ۱۱۲۴ میلیاردتومان در بخش راهداری به ما خسارت وارد کرد .
شرفی از اقدامات مقطعی در ایام سیلاب گفت از جمله حضور ۱۹ استان در بحث بازگشایی محورهای استان و ساخت ۱۰۰۰متر پل موقت در کمتر از ۴۵ روز و گفت:
هرچند از همین پل های موقت بخشی از ان مجددا در سیلاب اسفند۹۸ مجددا تخریب شدند و ما تلاش کردیم و مجددا در کمتر از ۱ ماه همان پل ها را بازسازی کردیم اما کار عمده ای که در این مدت انجام داده ایم ۱۴۰ دستگاه پل را به مناقصه گذاشته ایم و نزدیک به ۶۰۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان را در بحث بهسازی و روکش آسفالت موفق به انجام آن شدیم.
وی ادامه داد:هرچند در این مدت ۹۰ دستگاه پل را به بهره برداری رسانده ایم اما می توان گفت عمده فعالیتی که می تواند برای مردم عینی باشد را امسال به بهره برداری می رسانیم به عنوان نمونه ما پل هایی که در گذشته با دهانه های ۳۸ متر یا ۴۰ متر ساخته شده بود و چندین بار هم تخریب شده بودند مانند پل چم مهر و … امروز تمامی پل ها با دهانه و ارتفاع حداقل دو برابر ساخته شده اند .
شرفی با ذکر تغییرات صورت گرفته در برخی از پل های بازسازی شده در استان افزود: پل حیات الغیب با ۳۶ متر ارتفاع امروز با ۷۰ متر ارتفاع ساخته شده است و البته با تغییرات فنی بیشتری که تحت هیچ شرایطی تخریب نشوند یا پل چم شهران که ۶۰ متر ارتفاع داشته است و امروز ۱۲۰ متر ارتفاع دارد و اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود قطعا امسال به بهره برداری خواهند رسید
وی با تاکید بر اینکه در یکی دو ماه اینده قطعا شاهد پیشرفت فیزیکی خوبی از ساخت این پل ها خواهیم بود و بعنوان مثال پل حیات الغیب حدودا تا یک ماه اینده به بهره برداری خواهد رسید گفت:
شرکت های مشغول به ساخت پل ها به شکل شبانه روزی در تلاش هستند تا قبل از وقوع سیلاب مجدد این پل ها به بهره برداری برسند و امیدواریم مثلا پل بابازید در پایان سال به بهره برداری برسد البته لازم به توضیح است که برای تکمیل این پل ها حدودا نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که قول داده اند حداقل ۵۰ میلیارد آن تامین شود که اگر این اعتباربرسد قطعا در سرعت کار تاثیر خواهد داشت هرچند پیمانکاران ما گامی عقب نگذاشته و مشغول تکمیل کار هستند.
شرفی با اشاره به اقدامات راهداری استان در بحث ساخت و بازسازی جاده های اسیب دیده از سیلاب گفت: با توجه به اینکه حدودا ۱۰۰۰میلیاردتومان دولت و وزارت راه برای احداث باند جدید هزینه کرده است در اخرین تصمیمی که گرفته شده است این است که اول ان باند ، ویژه قطعاتی که می تواند بحرانی باشد مانند قطعه اول وقطعه اخری که نزدیک به شهر پلدختر است به بهره برداری برسد تا مردم از ان استفاده کنند و همزمان تلاش کنیم جاده قدیم به همین شکل فعلی مرمت گردد و از ان نگهداری شود و در همین جهت بود که در هفته های گذشته یک انفجار در محدوده چم حیدر داشتیم که عرض معبر ۴متری را به ۳۰ متر افزایش دادیم که اگر سیلی هم مجددا رخ دهد بتوانند از جاده استفاده داشته باشند.
وی با تاکید براینکه در سایر شهرستانها نیز کارهای خوبی صورت گرفته است و بعنوان مثال در شهرستان های محروم الیگودرز ، نوراباد ، کوهدشت و حتی خرم اباد اقدامات خاصی صورت گرفته است گفت: در شهرستان کوهدشت کار ویژه ای که انجام شد ، شن ریزی نزدیک به ۶۵ کیلومتر از محورهای روستایی و صعب العبور این شهرستان را در دستور کار قرار دادیم که تا به امروز حدودا ۳۰ کیلومتر ان انجام شده است
مدیرکل راهداری استان سپس به الیگودرز اشاره کرد و افزود: مسیرمهمی که در شهرستان الیگودرز قرار دارد مسیری است به سمت امامزاده محمدبن حسن بود که حدودا یک میلیون در سال زائر دارد و حدودا ۳۸ کیلومتر سخت و کوهستانی دارد که ماحدودا ۱۰کیلومتر بسیار سخت آن را در حال اسفالت کردن هستیم که البته این کار توسط ماشین الات خودمان صورت می گیرد و تلاش می کنیم قبل از شروع بارشها حدودا ۲۰ کیلومتر آن آسفالت شود و باقی موقتا شن ریزی گردد
شرفی از احداث پنج راهدارخانه در مناطق سخت و صعب العبور شهرستان الیگودرز خبر داد و گفت : امروز می توان گفت برخلاف سالهای گذشته که گاه بازگشایی برخی از همین محورهای سخت ماهها طول می کشید اما به دلیل احداث همین راهدارخانه ها بلافاصله بتوان مسیرهای برف گیر را بازگشایی کرد که البته در این مسیر باید از زحمات نماینده محترم الیگودرز که حقیقتا کمک بزرگی به راهداری استان داشتند تشکر نمود.
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان سپس به شهرستان نوراباد اشاره کرد و گفت: حدودا ۳۰۰کیلومتر در شهرستان نوراباد راه خاکی وجود دارد که از ابتدای سال اقدامات خوبی صورت گرفته است و در کنار محورهای اصلی حدودا ۱۵ کیلومتر راه روستایی اسفالت و ۳۰ کیلومتر شن ریزی شده است که این عملیات ادامه دارد.
وی از برخی اقدامات اینچنینی در مناطق محروم در کوهدشت و رومشکان گزارش داد و تاکید کرد: با وجود غیر بومی بودنم در بسیاری از مناطق محروم حضور داشته ام و از نزدیک پیگیری انجام برخی عملیات های راهسازی را شخصا انجام داده ام .
شرفی از اقدامات راهداری استان در مناطقی از شهرستان خرم اباد همچون کشور و وارک گفت و افزود: اگر سالهای قبل مشاهده کرده باشید دو راهی که به ابشار بیشه وصل می شد بسیار مشکل داشت که در طول سالهای گذشته نزدیک به ۸کیلومتر از این مسیر را کاملا بهسازی کرده ایم و امروز کیفیت بسیار مناسبی دارد هرچند همچنان از وضعیت جاده سپیددشت ناراضی هستیم و به دنبال بهسازی ان در سال ۹۹ هستیم.
شرفی همچنان گریزی به مساله بازسازی پل های تخریب شده ای زد و گفت: از اقدامات مهمی که در همین مدت پساسیل در خرم اباد صورت گرفت، فعال شدن دو کارخانه برای ساخت پل های خرپایی بود که هم اکنون تعداد زیادی نیرو در ان مشغول شده است و در همین مسیردو پل حیات الغیب و پل طاق عباس علی از پل هایی است که توسط ماشین سازی اراک ساخته شد و پل کیان اباد توسط کارخانه دیگری که صددردصد تعطیل بود و در طول همین ایام فعال شدند ساخته شده است و با فعال شدن همین دو شرکت چندین پل ساخته شده است
وی با تشریح برخی ویژگی های فنی پل های یاد شده گفت: این پل ها از لحاظ معماری منحصر به فرد است و در کشور شبیه به این پل ها ساخته نشده است و مثلا همین پل زیودار یک پل قوسی است که در وسط رودخانه هیچ پایه ای ندارد و طراحی ان به شکلی است که عرشه ان از سطح جاده دو نیم متر بالاتر است و قطعا به هیچ وجه آب به آن نمی رسد و یا پل چم شهران از پل های زیبایی است که طول ان ۱۲۰ متر است و ما تلاش کرده ایم در بحث احداث این پل ها نکات فنی را رعایت کنیم.
مدیرکل راهداری لرستان از اقدامات صورت گرفته در شهرستان بروجرد ، دورود و سلسله نیز گزارشاتی داد ، گزارشاتی که نشان می داد همین مدل اقدامات بازسازی راههای اسفالتی و نیز شن ریزی راههای خاکی صعب العبور در این شهرستانها نیز وجود داشته است.
شرفی سپس به زمستانهای لرستان اشاره کرد، زمستانهای سختی که باعث برفگیر شدن برخی جاده های استان می شود و این یعنی سختی کار راهداری لرستان در این فصل از سال و افزود: کار راهداری در زمستان بسیار سخت است و هم اکنون به دنبال تامین نو نمک برای تمامی راهدارخانه های خود هستیم و در سال گذشته تمام نیروهایمان را در راهدارخانه ها تقسیم کردیم اما امسال مجبور هستیم ضمن انجام خدمت برخی نکات بهداشتی را در استان نیز رعایت کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.