Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 3842
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 13 تیر 1401 - 20:02 | | ارسال توسط :
استاندار لرستان:

آب سد «ایوشان» در اختیار باغداران قرار می‌گیرد

استاندار لرستان گفت: از هجدهم تیرماه بخشی از آب سد «ایوشان» در قالب یک نوبت بندی عادلانه در اختیار باغداران و دامداران قرار می‌گیرد.

فرهاد زیویار امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان در سخنانی تنش آبی در کشور و به تبع آن در لرستان را جدی دانست و از برنامه ریزی برای رها کردن آب سد ایوشان در چند مرحله برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزی و دامداران مسیر رودخانه خبر داد.

وی رعایت الگوی مصرف آب دربخش‌های مختلف و توسعه زیرساخت‌های مهار آب را مهمترین راهکار برای عبور از تنش آبی استان دانست و افزود: از هجدهم تیرماه با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای لرستان، آب سد ایوشان در قالب یک نوبت بندی عادلانه در اختیار باغداران و دامداران منطقه قرار می‌گیرد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه سد معشوره اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه مورد تاکید رئیس جمهور است و مصوبه سفر هیئت دولت سیزدهم به استان را دارد.

زیویار تغییر و تحولات در مجموعه وزارت نیرو را علت تأخیر در آغاز عملیات اجرایی سد معشوره دانست و یادآور شد: عملیات اجرایی این سد در دهه آخر تیرماه سال جاری و پس از تکمیل کار مطالعاتی پروژه آغاز می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.