Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 9016
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سیاسی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 25 فروردین 1403 - 18:06 | | ارسال توسط :

اختلاف در لرستان ، رایزنی در تهران

گروه سیاسی/ استاندار لرستان رفتنی است، این مطلبی است که بعد از یکسال از ورود فرهاد زیویار به گوش رسید ، پیش تر نیز درباره خادمی همین گفته شد و البته خادمی 4 سال استاندار لرستان باقی ماندشباهت این دو در آن است که مخالفین خادمی از همفکران او بودند و جریان اصولگرایی ان روزها تنها نظاره گر دعوای طیف های مختلف اصلاح طلبی بر سر بودن یا نبودن خادمی بود.امروز نیز اصلاح طلبان کنجی نشسته‌اند و تماشاگر دعوای طیف‌های مختلف اصولگرایی بر سر بودن یا نبودن فرهاد زیویار هستند.اما این میان ساز مخالفت با معاون سیاسی استاندار نیز از زبان برخی مخالفین و منتقدین شنیده می شود.
اختلاف در لرستان ، رایزنی در تهران

به طوری که به نظر می رسد نمایندگان استان به دو گروه منتقدین استاندار و منتقدین معاون استاندار تقسیم شده اند و علاوه بر اظهارات آتشین برعلیه استاندار و معاون وی در رایزنی با وزارت کشور برای ایجاد تغییرات هستند.

نکته مهم اینکه منتقدین معاون سیاسی و امنیتی استاندار هیچ انتقادی نسبت به استاندار ندارند و نمایندگان منتقد استاندار تا کنون هیچ اظهار نظری درباره معاون وی نداشته اند!!!

گروه اول). منتقدین استاندار

محمدی منتخب مردم سلسله و دلفان در دوازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی گفت : مسئولان لرستان در دولت آیت‌الله رئیسی آن‌گونه که شایسته مردم بود عمل نکرده‌اند و بیشتر درگیر موضوعات خاص سیاسی شده‌اند.
وی متذّکر شد: بنده به‌صراحت می‌گویم که استاندار لرستان درگیر مطالبات محفلی خاص شده‌است و همین موضوع مشکلات فعلی این استان را به‌دنبال دارد.
او اضافه کرد: بنده نسبت به رویه‌ای که در لرستان وجود دارد انتقاد دارم و به‌طور قطع این موضوع را پیگیری خواهم کرد/تسنیم

مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد و چگنی ضمن انتقاد از نحوه مدیریت استان لرستان گفت: از روز اول هم مخالف این استاندار بودم و این مخالفت تا الان نیز ادامه داشته است.
وی افزود: ایشان گفته است که منتقدین من علم ندارند و من در همین جا آمادگی خود را برای مناظره با استاندار اعلام میکنم.
وی افزود: گزینه های بسیار خوبی برای قرار گرفتن در این مسند را معرفی کردیم اما متاسفانه دولت ایشان را معرفی کرد تا شاهد این وضعیت در استان لرستان باشیم.
وی تصریح کرد: ایشان در قدوقواره مدیریت استان نبود و دولت هم متوجه ضعف مدیریت در لرستان شده است.

عباس گودرزی در انتقاد به عملکرد استاندار لرستان با بیان اینکه فردی که به عنوان استاندار انتخاب می‌شود باید از حداقل تجربه در حوزه مدیریت برخوردار بوده و دنیا دیده باشد، گفت: متاسفانه استاندار لرستان بدون هیچ گونه سابقه و تجربه مدیریتی انتخاب شده است و برغم اینکه دولت محترم گفته بود لرستان باید استان ویژه باشد اما هیچ ویژگی برای آن قائل نشده است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتخاب استانداری که در حد و قواره لرستان نیست ظلم به مردم این استان است چراکه وی هیچ حضور میدانی در این منطقه ندارد و مطالبات مردم را پیگیری نمی‌کند و باعث شده است پروژه‌ها و مصوبات سفر رییس جمهور بر زمین بماند.
وی تصریح کرد: لابی‌گری در انتصابات یکی دیگر از ضعف‌هایی است که در عملکرد استاندار لرستان مشهود است و در این زمینه شاخص‌ها و معیارهای لازم برای حوزه مدیریت ملاک عمل قرار نگرفته است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: عملکرد استاندار لرستان به موجی از نارضایتی عمومی در این استان و کاهش سرمایه اجتماعی دولت انقلابی منتهی شده است و این در حالی است که رییس‌جمهور شخصی پرتلاش و دارای روحیه مردمی است.

گروه دوم). منتقدین معاون سیاسی امنیتی استاندار

فاطمه مقصودی در سخنانی خطاب به وزیر کشور و استاندار لرستان، از عملکرد احسان یاوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به شدت انتقاد کرد.
به گزارش انعکاس مردم؛ مقصودی در سخنانی انتقادی، خطاب به وزیر کشور و استاندار لرستان، گفت: متاسفانه معاون سیاسی استانداری لرستان عامل تبدیل کانون خدمت به کانون منفعت‌طلبی شده است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملکرد معاون سیاسی استانداری لرستان ناشی از بی‌تجربگی، اقدامات جانبدارانه و حزبی است که تداوم آن موجب افزایش بی اعتمادی عمومی را فراهم خواهد آورد.
وی، افزود: معاون سیاسی استانداری لرستان بر خلاف قانون و اخلاق سیاسی و با سوءمدیریت، عامل تبدیل کانون خدمت به کانون منفعت‌طلبی و قدرت طلبی شده است.
وی تصریح کرد: استمرار اینگونه اقدامات، بی‌شک مغایر با منافع ملی و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و موجب سلب اعتماد عموم مردم نسبت به دولت مردمی و انقلابی آیت‌اله رئیسی خواهد شد.

کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز در انتقاد از معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت :
اگر عملکرد معاون سیاسی بی تجربه استانداری لرستان نبود مردم حوزه انتخابیه مشارکت بیشتری در انتخابات داشتند.
کاظمی با بیان این مطلب
گفت:متاسفانه ایشان فاقد هرگونه تجربه در معاونت مهم و راهبردی سیاسی است و دخالتهای نابجا و جانبدارانه وی هم به اعتماد عمومی آسیب جدی وارد نمود هم باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات شد که این مساله در تضاد و تقابل مستقیم با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات قرار دارد.
منتخب پلدختر و معمولان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی افزود:معاون سیاسی استانداری لرستان در روز انتخابات بجای حضور در محل کار خود و مدیریت انتخابات یک استان بزرگ،در فرمانداری معمولان مستقر و مانع توزیع تعرفه در بین صندوقها شد تا با دخالت آشکار و البته جانبدارانه سرنوشت انتخابات یک حوزه انتخابیه را به نحو مورد نظر خودش تغییر بدهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.