Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 9216
  پرینتخانه » آخرین اخبار, لرستان, ورزشی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 19 مرداد 1403 - 22:33 | | ارسال توسط :

از هوادار تا هوادار

25 مرداد 1403 شروع یک اضطراب و هیجان یکساله خواهد بود، پایان یک رویا ، نام ما دیگر در جدول لیگ آزادگان نیست ، قرار نیست باشد، نام ما در دل لیگ برتر است جایی که حرفه ای ها بازی می کنند.
از هوادار تا هوادار

شروع ماجرا اما با هوادار کلید می‌خورد، تیمی خوب با سرمربی‌گری سیدمهدی رحمتی که در فصل گذشته نیز توانست در جام حذفی تا نیمه نهایی بالا بیاید ، اما یک فرق مهم با تیم تازه به لیگ برتر صعود کرده خیبرلرتباران دارد، هوادار هرگز نه توانسته است و نه می تواند هوادارانی از جنس خیبر داشته باشد.
«خیبر لرتباران» از استثناهای فوتبال ایران است، استثنا در داشتن هوادارانی که سالهاست خاطره شان شکست پرسپولیس است و رویایشان حضور در لیگ برتر و حالا به لطف حضور بخش خصوصی با مالکیت دکتر مسعود عبدی نه تنها این رویا محقق شده است که به نظر می رسد باتوجه به شوق عبدی در حمایت از این تیم ، انرژی مثبت هواداران و خواست مردم لرستان ، قرار است برای خوشبختی خیبر، اتفاق های خوشی همچون تجهیز و تکمیل یک ورزشگاه رویایی به نام لرارنا در خرم آباد ، رخ بدهد تا نشان بدهیم ، غیر از برخی امتیازهای خاص تیم های خاص! ، ما در میدان چیزی از سایر حریفان کم نداریم.
اما این میان بخشی از کار به دست هواداران است و نه مالک و مدیریت و کادرفنی و بازیکنان خیبر لرتباران!
«هوادار» می بایست بدون تردید به تمامی آداب حضور در لیگ برتر را رعایت نماید.
خیبر نیازمند ایجاد تحول در کانون هواداران است.
لیدرهای خیبر باید برای چگونگی ایجاد شور و هیجان هدفمند و البته قانونمند آموزش ببیند.
اساسا توسعة فرهنگ هواداری امروزه یکی از رویکردهای درآمدزایی و توسعة پایدار اقتصادی باشگاه ها در کشورهای
صاحب فوتبال است.
هوادار ویترین یک باشگاه فرهنگی ورزشی است، هوادار تکمیل کننده پازل موفقیت یک تیم است.
شعارهوادار حالا دیگر نقش تحریکی برای هجوم تیم و خلع سلاح حریف نیست که شعار هوادار می تواند گاه شناسنامه یک تیم، یک شهر و یک استان باشد.
ما نیازمند آموزش درست هواداران هستیم ، چرا که هر خطای هوادار می تواند ما را یک گام از اهداف بزرگ باشگاه دور کند. یادمان باشد فوتبال تنها یک پدیده ورزشی نیست که گاه پدیده‌ای فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است که می تواند عامل اصلی توسعه یک سرزمین باشد که اگر حضور ستارگان فوتبال جهان در کشورهای حاشیه خلیج فارس را تنها یک اقدام تجاری-ورزشی ببینیم یعنی در درک درست ماجرا اشتباه کرده ایم.
هواداران ما باید بدانند امسال به لطف آینده نگری و نقشه های شیرین مالک خیبر، ما میزبان جمعی از بازیکنان خارجی هستیم که شاید قدری با فرهنگ و آداب ما غریبه باشند و حال این ما هستیم که خارج از زمین فوتبال، در شهر و دیارمان باید فرهنگ و تمدنمان را به رخ آنان بکشانیم تا نشان دهیم این دره تاریخی کمترین حقش جهانی شدن است و کف مطالباتش بودن نامش در جدول لیگ برتر که اگر می‌خواهیم همچنان با خاطره شکست پرسپولیس دل‌خوش باشیم ، هرگز به جلو نخواهیم رفت!
ما باید لیگ برتری شویم،همه با هم از مسئولان تا مردم ، از رهگذر تا هوادار، از عاشقان فوتبال تا حتی آنان که فوتبال را ورزشی بی جهت برای زدن یک جسم گرد کروی می دانند!
« هواداران از ارکان اساسی فوتبال هستند. وجود این رکن اساسی در مسابقات فوتبال باعث حساسیت، جذابیت، کاهش یا افزایش انگیزه در بازیکنان و مربیان میشود. اگر عنصر تماشاگراز مسابقات فوتبال حذف شود، حساسیت، جذابیت، انگیزه و زیبایی از فوتبال گرفته خواهد شد» پس مراقب باشیم با یک اشتباه رفتاری در طول میزبانی باعث محرومیت تیممان از این رکن اساسی موفقیت نشویم که تختی با حضور شما هواداران جهنم خواهد بود و بی شما ، فوتبال مفت نمی ارزد!

نویسنده : ابوذر بابایی زاده
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.