امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ - 20 جماد أول 1446
تحول ریلیِ در کشور
قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران پس از پنج سال از امضای قرار داد در دوران خدمت رسانی دولت سیزدهم و با همت مقام عالی وزارت کشور وارد فاز عملیاتی شد.
همچنین الحاقیه قرار داد فوق به میزان ۱۶۱دستگاه واگن که جمعا ۷۹۱ دستگاه واگن را تحویل متروی تهران می نماید در سال گذشته امضا شد.
با تدبیر سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و از طریق مطالعه فشرده اسناد و جلسات متعدد، زمان ۶ ماهه مندرج در قرارداد حتی به میزان سه ماه تاکنون کاهش یافته است. (طراحی پایه در شرف تأیید تا هفته اول اردیبهشت ماه می باشد)
به رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران توصیه میگردد نکات زیر را مورد امعان نظر ویژه قرار دهند:
۱- انقلاب مترویی کشور با زمینه سازی و عقد قرارداد و اجرایی نمودن طرح ۲۰۰۰ دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور در این دولت و توسط وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) محقق شده است.
۲- انجام چنین قرار داد بزرگی طبیعتا پیچیدگیهای فنی و مالی خاص خود و در عین حال زمانبر بودن فرآیند را به همراه دارد که بحمدلله بدون مشکل در حال انجام می باشد .
۳- قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترویی تهران پس از پنج سال در این دولت و توسط وزارت کشور در طی یکسال گذشته اجرایی و وارد فاز عملیاتی شده است.
۴- الحاقیه ۱۶۱دستگاه واگن به قرار داد ۶۳۰ دستگاهی تهران در همین دولت و در نیمه اول سال ۱۴۰۲ منعقد شده و ظرفیت تهران در این حوزه را افزایش داده است.
۵- قرارداد ۶۹۹ دستگاه واگن برای سایر کلانشهرهای کشور در طی یک سال گذشته منعقد شده است.
۶- قرارداد ۲۸۰ دستگاه واگن متروی تهران در طی چند ماه گذشته امضا شده است.( البته از سوی یکی از اعضای کنسرسیوم که متولی ساخت داخل می باشد تاکنون امضا نشده است.)
۷- شهرهای اهواز و کرمانشاه از محل ۲۰۰۰ دستگاه واگن فوقالذکر هر کدام بنا بر سهم خود دارای واگن مترو خواهند شد.
۸-سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور برای تامین پیش پرداخت ۶۳۰ دستگاه واگن و خرید اتوبوس با استفاده از تهاتر نفت اقدام به فروش نفت و واریز وجوه مربوط به قراردادها نموده و تمام آنچه تاکنون اتفاق افتاده مدیریت وجوه فروش نفت و مصرف آن در ردیف های مختص خود بوده است.
۹-تمامی موارد فوق توسط کارشناسان و عوامل اجرایی و مدیریتی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، که همگی در زمره نخبگان و دارای تحصیلات عالیه در صنعت ریلی و حمل و نقلی کشور هستند، منعقد و اجرایی شده است.
۱۰- درباره موضوع واردات اتوبوس های برقی نیز مطالب بیان شده به دور از واقعیت بوده و تایید نمی شود .
در پایان باید خاطر نشان نمود که بهتر این بود رییس محترم شورای اسلامی شهر تهران جناب آقای مهندس چمران پیش از اظهار نظر دراین خصوص،با تماس یا برگزاری جلسه کارشناسی اطلاعات دقیقتر را دریافت می نمودند تا اظهاراتشان مورد سوء استفاده مغرضان قرار نگیرد .
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.