Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 9108
  پرینتخانه » آخرین اخبار, لرستان, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1403 - 16:14 | | ارسال توسط :

تنها راه توسعه نصب نخبگان و عزل پخمگان است!

استاندارِ فلان استان روزی که منصوب شد خوب می‌دانست فرصت زیادی برای نشستن بر مسند جدید ندارد و به چشم بر هم زدنی او نیز به زودی تودیع خواهد شد پس تصمیم گرفت تجربیات تمام گذشتگان را ببیند و هر آنچه باعث عدم نتیجه‌گیری در این استان شده است را دیگر تجربه نکند که در شرایط فعلی زمانی برای آزمون و خطا نیست.
تنها راه توسعه نصب نخبگان و عزل پخمگان است!

استاندار فلان‌استان در گام اول تمامی نیروهای ورودی خارج از بدنه استانداری را مرخص نمود و کار را به بدنه‌ی استانداری سپرد.
استاندار حلقه‌ی اول استاندار پیشین را مرخص نمود چون نمی‌خواست راه غلط گذشته با آدم‌های اشتباهی گذشته تکرار گردد، ویژه که آنان همگی وابستگانی بودند که تنها با رزومه وابستگی جذب شده بودند ورنه هیچکدام در حوزه خود تخصصی نداشتند.
استاندار با خودش اندیشید معاونی که نتوانسته در ۳سال در حوزه اقتصادی گامی موثر بردارد و یا در حوزه عمرانی پروژه‌ای را جلو ببرد و یا در فضای سیاسی تحولی ایجاد کند ، در چندماه باقیمانده از عمر دولت هم نمی‌تواند کاری کند پس به جای وقت‌کشی، نخبه‌ترین چهره‌های فنی برای هر حوزه ؛ بدون در نظر گرفتن جریان فکری و بومی و غیربومی بودن آنها به عنوان معاونین خود در حوزه‌های مهم عمرانی- اقتصادی و سیاسی انتخاب نمود.
استاندار استان فلان سریعاً پیش از مشورت با هر چهره سیاسی و حزبی ، رسانه‌های استان را فراخواند بدون حضور هیچ کدام از مدیران استانداری ، ویژه بدون حضور مدیرروابط‌عمومی و سپس وضعیت واقعی حاکم بر مجموعه استانداری و تمامی ادارات را جویا شد و با یادداشت برداری از صحبتهای مطرح شده به یک جمع‌بندی نسبی درباره سیستم مدیریتی موجود دراستان رسید.
وی سپس بدون مشورت با هیچ کس مجموعه روابط‌عمومی خود را تغییر داد که این مجموعه اگر موفق بود ، فضا برای استاندار پیشین این میزان تیره نمی‌شد و کار اطلاع رسانی را به افرادی سپرد که اندک سوادی رسانه ای دارند و سر سوزن ذوقی!
استاندار سپس یک تیم ارزیاب خارج از استان را دعوت کرد تا اطلاعات دریافتی از رسانه‌های استان را در اختیارشان قرار دهد با یک زمان معین برای ارزیابی عملکرد تمامی دستگاههای استان تا در یک زمان معین بتواند به نتیجه‌گیری مطلوبی پیرامون وضعیت استان برسد.
استاندار یک شماره موبایل را به عنوان ارتباط مستقیم مردم با خود معرفی می‌کند صرفاً جهت ارسال پیام که اگر یک در صد ، یک پیام موثر در روند هدایت استان دریافت نماید، ارزش در شبانه‌روز یک‌ساعت وقت گذاشتن وجود دارد.
استاندار بعد از شناسایی پخمگان در هر رده ای که باشند،زمان نداد و سریعا دستور عزلشان را صادر نمود، به وزرای هر دستگاه پیام داد که دیگر حاضر نیست بیش از این استان را قربانی زدوبند وزرا با نمایندگان و دلالان سیاسی کند.
استاندار برای انتصابات جدید ضمن پایبندی به تفکر سیاسی دولتش اما شرط اول انتصاب را کاربلدی دانست و حاضر نبود از این شاخص عبور کند.
استاندار خوب می دانست فرصت کم است و خیلی زود زمان تودیع او نیز فرا می رسد ، پس بدور از هرگونه رودربایستی آنچه را شعار می داد پیگیری می‌کرد و در این مسیر هر مدیری که در اجرایی نمودن شعارها ناتوان بود عزلشان می کرد.
استاندار انلاین بود.با خط کشی های غلط رسم شده برای محدودیت های فضای مجازی کاری نداشت، ملاکش بودن در جایی بود که مردم هستند، از اینستاگرام تا ایتا ،آنلاین بود تا خود مستقیم شاهد انتقادها و مطالبه گری های مطرح شده در فضای مجازی باشد.
او نقدها را می شنید ، آنچه تخریب بود را نادیده می گرفت و آنچه از سر دلسوزی گفته می شد پیگیری می کرد که خوب می دانست بسیاری از تحول ها در درست شنیدن و دیدن است.

نویسنده : ابوذربابایی زاده | منبع خبر : میرملاس نو
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.