Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 15 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 9256
  پرینتخانه » آخرین اخبار, یادداشت تاریخ انتشار : 20 مهر 1403 - 19:30 | | ارسال توسط :
مصادره نزدیک است

حرف‌درمانی ممنوع؛ اجماع کنید!

«به هیچ‌وجه نمی‌پذیریم استاندار ناهمراه با دولت و اصلاح‌طلبان در لرستان منصوب شود».
حرف‌درمانی ممنوع؛ اجماع کنید!

این جمله‌‌ی «دبیر حزب اعتماد ملی در لرستان» امیدبخش است اما تنها جنبه‌ی تراپی دارد برای وجدان‌های عذاب‌گرفته‌ی اصلاح‌طلبان به‌وقت مرور خاطرات و نگاه به فرصت‌های از دست رفته!

هرچند با نگاهی به عملکرد ستاد پزشکیان در لرستان در می‌یابیم که بخش عمده‌ی فضای به‌وجود آمده حاصل دست‌پخت آنان است و نه فقط احزاب سیاسی در استان لرستان!

روزی که استاندار لرستان در جلسه‌ی هیئت دولت رای اعتماد بگیرد، روزی که احتمالاً حتا نه با حضور وزیر کشور که با حضور معاون وی مراسم تودیع شفقت و معارفه استاندار غیربومی مثلاً اصفهانی برگزار گردد؛ آقایان بزرگوار بفرمایند با کدام روش معقول، قانونی و قابل قبول از دیدگاه عموم می‌خواهیم جلوی این انتصاب را بگیریم؟!

پیش‌تر نیز پهلوانی از این دیار مدعی بود جلوی ورود استاندار ناکارآمد را می‌گیرد که تو گویی این دیار دروازه‌ای دارد و کلیدداری و با اشاره‌ی او می‌توان در ببست و جلوی ورود ناکارآمدان را گرفت! اما اگر این ممکن نیست پس چاره چیست؟

چاره در ابتدا و در کوتاه‌مدت این است با عبور از منیت‌ها تمامی بزرگان اصلاحات و فعالان سیاسی استان (حتا با حضور اندک دلالان فرصت‌طلب جریان بزرگ اصلاحات) سریعاً و پیش از انتخاب نهایی استاندار توسط دولت از میان پنج گزینه‌ی روی میز و تک گزینه‌ی زیرمیز، با ارسال نامه‌ای رسمی و با امضای تمامی بزرگان و کوچکان این جریان، به کمیته تصمیم‌گیر هشدار دهید در صورت انتخاب استانداری بی‌جنم و ناکارآمد و مخالف تفکر حامی دولت، این جمع متعهد می‌شوند هیچ‌گونه همکاری با وی نداشته باشند تا دولت‌تان بماند و حوضش!

بنویسید دیدار بعدی پزشکیان با مردم لرستان در ورزشگاه تختی به دلیل قهر حامیان احتمالاً با ورزشگاه نیمه‌خالی از هوادار خواهد بود! بنویسید با اولین اشتباهِ استاندار مصادره‌ای خواهید دید عالم مجازی چه روزگاری از او سیاه کند!

و اما این میان تک‌نماینده ظاهراً اصلاح‌طلب شهرمان که قرار بود هم‌آوازمان باشد، که مدعی است از قدیم رابطه‌ی خوبی با رییس مجلس دارد و جدیداً نیز به گفته‌ی ایشان پزشکیان متعهد شده اولین سفر استانی‌اش لرستان باشد، بفرماید جلو! لطفاً شفاف میدان‌داری کند و حال که در پنهان و آشکار، نمایندگان با عبور از تمامی قواعد و اصول قانونی به دخالت در انتصابات می‌پردازند، حداقل دخالت این یکی در مسیر مردم و جریان حامی دولت باشد که شاید امروز ما را نیازی نباشد اما جمعه‌ی ۱۴۰۶ از آن‌چه در آینه می‌بیند به او نزدیک‌تر است.

شاید سخت اما شدنی است. شاید سخت چون معتقدم کار از این رفتارهای صرفاً داخلی (استانی) و مجازی گذشته است و طهران‌نشینان به‌زودی برای‌مان هندوانه‌ای دربسته خواهند فرستاد، مگر آن‌که ما جدی گرفته شویم!

ما در لرستان؛ بزرگان بسیار داریم، اما کسانی که قبول کنند با عبور از منیت‌ها یک‌جا جمع بشوند بدون شکستن شیشه‌ای، بدون شخم زدن گذشته، بشوند یک حرف واحد؛ بعید می‌دانم ممکن باشد!

اصلاً ممکن باشد، سوال: چه کسی حاضر است دست بالا ببرد و هزینه شود و فحش بشنود اما همه را جمع کند یک‌جا، صلواتی بفرستند بر گذشته و بشوند یک‌نفر؛ آن یک‌نفر بشود موی دماغ مسعود و عارف و اسکندر و ممدباقر و دیگران! اگر نمی‌توانید؛ پس با روح و‌ روان جوانان بازی نکنید؛ بگذارید این چهارسال هم بگذرد، جوانان هم مشغولند چه در جاده‌ها، چه زیر بار کوله‌ها، چه نشسته کنج خانه‌ی مشکلات و چه بی‌توجه به عالم سیاست در پی زندگی!

نویسنده : ابوذربابایی زاده - سردبیر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.