Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1218
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اقتصادی, لرستان تاریخ انتشار : 10 آذر 1400 - 23:24 | | ارسال توسط :
صرفاً جهت اطلاع آقایان مسئول

دولت ، لرستان را فراموش کرد!؟

30 آبان ماه بود که محمودوند در نامه ای اعتراضی خطاب به وزیر کشور نوشت: جناب آقای وحیدی، وزیر محترم کشور، حضرتعالی در موضوع تعیین استاندار لرستان دغدغه‌ها و نظرات دلسوزانه نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و نماینده محترم ولی‌فقیه، امام‌جمعه محترم خرم‌آباد را مورد بی‌توجهی و بی‌احترامی قرار دادید و در این خصوص توسط این‌جانب مورد سؤال قرار گرفتید ، اما ظاهراً این رویه ادامه دارد و شما در موضوع آب هم استاندار محترم لرستان را به جلسه فوق امنیتی هیات دولت دعوت نکردید و استانداران چهار استان دیگر در جلسه اخیر حضور داشتند، این در حالی است که دو استان مظلوم لرستان و کهگیلویه و بویراحمد منبع اصلی آب تمام منطقه هستند. لذا شایسته است زین پس این خبط بزرگ امنیتی تکرار نشود در تمام مناسبات اداری و سیاسی بخصوص موضوع آب، تکریم مردم لرستان را به‌طور جد و شایسته آن‌چنان که در شأن و عظمت مردم لرستان باشد در دستور کار قرار دهید و در توزیع عادلانه آب و تخصیص حق‌آبه لرستان کوچک‌ترین تبعیض و نا عدالتی صورت نگیرد.

در نشست خبری استاندارلرستان خطاب به استاندارلرستان پرسیدیم چرا دولت در جلسه یاد شده توسط محمودوند از استاندارلرستان دعوت نکرده است.

زیویار پاسخ نداد و البته در طول صحبتهایش تاکید داشت که حواسش به همه چیز هست و در ارتباط با مقامات پایتخت پیگیر موضوع آب است!

تا اینکه خبررسید طرحی ضربتی و کوتاه‌مدت برای حل مشکلات آب ۴ استان به تصویب رسیده است!

وزیر نیرو گفت: طرح ضربتی کوتاه‌مدت برای حل مشکلات آب ۴ استان به تصویب رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه جلسه تشریح دستاورد‌ها و نتایج سومین جلسه بررسی مسائل آب چهار استان به‌ریاست معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه “امروز موضوع آب به‌عنوان مهمترین اولویت دولت قلمداد می‌شود”، افزود: این جلسه در رابطه با مسئله آب چهار استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان بود که از حوضه زاینده‌رود متأثر می‌شوند و با حضور دستگاه‌ها و استانداران این استان‌ها برگزار شد.

وی اضافه کرد: پیشنهادات مطرح‌شده جلسه قبل به تصویب رسید که براساس آن طرح کوتاه‌مدت و ضربتی تصویب شد تا دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو، جهادکشاورزی، ​صمت، ​کشور و تعاون و همچنین سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند پشتیبانی کامل از اجرای این طرح‌های ضربتی را انجام دهند.

محرابیان ادامه داد: در جلسات آینده شاهد تصویب طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت در این استان‌ها خواهیم بود.

اعتراض مبلغی را چقدر جدی خواهند گرفت!؟

اما با انتشار این خبر ، رئیس مجمع نمایندگان لرستان در نامه ای اعتراضی از نگرانی های لرستان بابت نادیده گرفتن گفتن، اعتراضی که هنوز معلوم نیست توسط دولت چه میزان جدی گرفته شود!

مبلغی در این نامه خطاب به رئیس جمهور نوشت:

جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور
با سلام و احترام؛

در رابطه با تصویب طرح ضربتی برای حل مشکل آب ۴ استان به شما تذکر می‌دهم که این امر سبب از بین رفتن حق‌آبه لرستان که یکی از منابع اصلی تأمین آب است نگردد.به عبارت دیگر مراقب باشید این نوع تصمیم‌های عجولانه و غیرکارشناسی سبب نشود که آبادانی منطقه‌ای به قیمت ویرانی منطقه‌ای دیگر حاصل شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.