Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 15 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 3996
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 20 مرداد 1401 - 11:53 | | ارسال توسط :

سد «کمندان» از خسارت‌های احتمالی سیلاب جلوگیری کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد «کمندان» سیلاب رودخانه را کنترل کرد و در پایین دست سد هیچ‌گونه خسارتی نداشتیم. داریوش حسن نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: به دلیل بارش در بالا دست دهانه آبگیر آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز بالاتر از سد کمندان، سیلاب با دبی حدود ۴۰ تا […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد «کمندان» سیلاب رودخانه را کنترل کرد و در پایین دست سد هیچ‌گونه خسارتی نداشتیم.

داریوش حسن نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: به دلیل بارش در بالا دست دهانه آبگیر آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز بالاتر از سد کمندان، سیلاب با دبی حدود ۴۰ تا ۵۰ متر مکعب در ثانیه با توجه به شیب منطقه و سرعت بالا، حجم رسوبات زیادی را با خود حمل کرده و با قطع درختان، سبب مسدود شدن دریچه‌های آبگیر تصفیه خانه‌های الیگودرز و ازنا و خسارت به پرورش ماهی در پایین دست شد.

وی افزود: خوشبختانه سد کمندان سیلاب رودخانه را کنترل کرد و در پایین دست سد هیچ گونه خسارتی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: حجم آب سیلاب در پشت سد کمندان متوقف و کنترل شد و همکاران شرکت آب منطقه‌ای در منطقه حاضر بوده و تجهیزات و امکانات پیمانکار را به منطقه اعزام و مشغول بازگشایی دریچه‌های آبگیر شدند.

حسن نژاد ادامه داد: به دلیل بالا بودن حجم رسوبات رودخانه و کدورت آب، در حال حاضر امکان انتقال آب به داخل شبکه آب شرب ازنا و الیگودرز وجود نداشته و به محض کاهش کدورت، دریچه‌ها باز و آب به تصفیه خانه فرستاده خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه بر اثر سیلاب ایستگاه هیدرومتری شرکت هم دچار آسیب و خسارت شده و کار بازسازی و لایروبی رودخانه در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.