Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1475
  پرینتخانه » آخرین اخبار, لرستان تاریخ انتشار : 19 آذر 1400 - 20:51 | | ارسال توسط :
متن و حاشیه های

سفر رئیسی به لرستان

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت یاد شهدای پرستار، شهدای خدمت به مردم و ۶ هزار و ۳۰۰۰ شهید استان افزود: پسران و دختران تحصیل کرده بسیاری در لرستان داریم که از بیکاری رنج می […]

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت یاد شهدای پرستار، شهدای خدمت به مردم و ۶ هزار و ۳۰۰۰ شهید استان افزود: پسران و دختران تحصیل کرده بسیاری در لرستان داریم که از بیکاری رنج می برند.

وی ادامه داد: این استان ظرفیت آب، خاک، کشاورزی ،معدن و گردشگری دارد ولی بیکاران آن فراوان هستند.

رییس جمهور تصریح کرد: در این سفر موانع و مشکلات را بررسی می کنیم، برای بخشی از موانع و مشکلات در استان تصمیم و برخی نیز در تهران پیگیری می کنیم تا رنج بیکاری در لرستان را کم کنیم و ظرفیت های بسیار بکار گرفته و احیا شود.

بازدید از کارخانه یخچال سازی

سید ابراهیم رییسی صبح جمعه در نخستین برنامه یازدهمین سفر استانی در بازدید از کارخانه یخچال سازی بوژان افزود:  با توجه به وجود ظرفیت تولید و اشتغال‌زایی در این کارخانه، لازم است که ظرفیت اشتغالزایی آن در کمترین زمان ممکن تا پنج برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: موانع توسعه تولید و اشتغال‌زایی این کارخانه باید در استان برداشته شود و در صورت نیاز به حمایت مرکز، ما نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

رییس جمهور گفت: اولویت ما فعال کردن ظرفیت‌های موجود و توسعه اشتغالزایی است و در جاهایی که امکان افزایش اشتغال و تولید وجود دارد باید موانع آن برطرف گردد.

دیدار با پرستاران

وی در دیدار با پرستاران بیمارستان شهید رحیمی از خدمات آنان قدردانی کرد و در جریان برخی مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

در این دیدار برخی از کادر درمان و پرستاران نیز نامه هایی برای رفع مشکلات خود به رییس جمهور و هیات همراه وی تقدیم کردند.و آیت‌الله رییسی نیز قول پیگیری آن‌ها را داد.

درخواست برای اجرای قانون تبدیل وضعیت قرارداد شغلی ایثارگران و افزایش حقوق از مهم‌ترین درخواست‌های پرستاران و کادر پزشکی این بیمارستان در دیدار با رییس جمهور بود.

رییس جمهور علاوه بر تبریک روز پرستار و دیدار با کادر درمان پرستاران، از تعدادی بیماران بستری نیز ملاقات کرد و جویای احوال آنان شد.

بازدید از قلعه فلک الافلاک

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان سفر به استان لرستان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف قلعه فلک‌الافلاک از نزدیک در جریان ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این مجموعه قرار گرفت.

رییس جمهور بر ضرورت آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یکی از مشکلات این مجموعه تاریخی- فرهنگی تاکید کرد و گفت: قلعه فلک‌الافلاک از آثار تمدنی و مدنیت مردم این خطه است و باید به خوبی نگهداری و معرفی شود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: دولت برای ترمیم و نگهداری آثار تاریخی اعتبار مناسبی در نظر گرفته است و با توجه به اینکه میراث تاریخی و فرهنگی گنجینه‌های پرارزشی هستند، لذا باید برای نسل های آینده به خوبی نگهداری شوند.

همچنین در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و فرمانده سپاه استان توضیحاتی در مورد آزادسازی حریم قلعه فلک الافلک ارایه کردند و رییس جمهور هم بر لزوم تسهیل در آزادسازی حریم این قلعه تاریخی برای ثبت جهانی تاکید کرد.

قلعه باستانی «فلک الافلاک» یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.

دیدار با اقشار مختلف مردم

جلسه دیدار آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور با اقشار مختلف مردم لرستان عصر جمعه در محل سالن دانشگاه دولتی این استان در خرم‌آباد آغاز شد.

به گزارش ایرنا در این جلسه رییس جمهور با اقشار مختلف مردم از جمله جمعی از دانشگاهیان، فرهنگیان، طلاب، عشایر، کشاورزان، ورزشکاران، بسیجیان ، ایثارگران و بانوان سخن می گوید.

رییس جمهور صبح امروز در جریان یازدهمین سفر استانی خود وارد خرم آباد مرکز لرستان شده تاکنون از کارخانه یخچال سازی و قلعه فلک الافلاک دیدن کرده است، همچنین آیت الله رییسی ضمن حضور در بیمارستان شهید رحیمی و عیادت از برخی بیماران، به مناسبت روز پرستار در جمع پرستاران و کادر درمان این مرکز صحبت کرد.

رییس جمهوری در این دیدار نسبت به رفع مشکلات حقوق و معوقات پرستاران با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت.

دیدار با کشاورزان

آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر جمعه با حضور در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان با نمایندگان جامعه کشاورزان، دامپروران و عشایر لرستان دیدار کرد.

به گزارش ایرنا در این نشست مسایل و مشکلات کشاورزان و دامپروران بدون واسطه با رییس جمهور مطرح و راهکارهای موانع تولید در بخش کشاورزی استان بررسی شد.

تکمیل می گردد

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.