Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 15 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 614
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, ایران, فرهنگی, لرستان, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 28 شهریور 1399 - 20:34 | | ارسال توسط :
تیتر یک

سوزنبان آشفته

بوی ماه مهر اینبار قدری زودتر به مشام دانش آموزان رسیده است، دانش آموزانی که البته ماههاست در خانه نشسته و تلاش می کنند تا از طریق تلویزیون و البته برنامه ای که «شاد » نامیده می شود ، آموزش ببینند و پرورش بیابند!اما هرچقدر کرونا جدی به میدان آمده است ، قطار آموزش و […]


بوی ماه مهر اینبار قدری زودتر به مشام دانش آموزان رسیده است، دانش آموزانی که البته ماههاست در خانه نشسته و تلاش می کنند تا از طریق تلویزیون و البته برنامه ای که «شاد » نامیده می شود ، آموزش ببینند و پرورش بیابند!
اما هرچقدر کرونا جدی به میدان آمده است ، قطار آموزش و پرورش سرگردان است بر روی ریلی که گویی سوزنبانش هنوز تکلیف خود را نمی داند چه رسد به اینکه برای فرزندان ملت ، تکلیف تعیین کند!
معاون وزیر بهداشت رسما اخطار داده است که سخت ترین پاییز سال را در پیش داریم ، پاییزی با ترکیب کرونا و آنفولانزا و این یعنی هر تجمعی می تواند بوی مرگ بدهد اما وزیرآموزش و پرورش اعتقادی دیگر دارد.
او معتقد است آموزش حضوری حرف اول و آخر آموزش و پرورش است !
در همین رابطه نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان درباره آخرین تصمیم گیری های این دستگاه مهم تربیتی می گوید:
در نواحی یک و دو خرم‌آباد و ۷ منطقه استان حضور فیزیکی دانش آموزان در هفته اول بازگشایی مدارس منتفی است.
شهرستان چگنی و مناطق سپیددشت و ویسیان در وضعیت سفید قرار دارند و مدارس این مناطق از ۱۵ شهریورماه با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی بازگشایی شده و دانش آموزان بر سر کلاس‌ها حاضر خواهند شد.
۱۱ شهرستان و منطقه آموزشی شامل ازنا، پل‌دختر، معمولان، بروجرد، اشترینان، دورود، سیلاخور، کوهدشت و کوهنانی و طرحان و رومشکان در وضعیت زرد قرار دارند و دانش آموزان این مناطق گروه‌بندی‌شده و هر روز گروهی از دانش آموزان سر کلاس‌ها حاضر خواهند شد. در این مناطق کلاس‌ها برای هر گروه سه روز در هفته برقرار بوده و پروتکل‌ها به‌طور کامل انجام خواهد شد.
۹ شهرستان و منطقه آموزشی شامل نواحی یک و دو خرم‌آباد، زاغه، بیرانشهر، الیگودرز، زز و ماهرو، الشتر، نورآباد و منطقه کاکاوند در وضعیت قرمز هستندکلاس‌ها در این مناطق حضوری برگزار نخواهد شد.
تدریس حضوری در مناطق دورافتاده و عشایری مناطق قرمز به تشخیص شورای مدارس و رعایت پروتکل‌ها بلامانع است.
جالب تر اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان می گوید هر چهارشنبه و از طریق رسانه ها وضعیت هر شهرستان اعلام می شود و حال یک سوال باقی می ماند که وقتی علوم پزشکی خود با فاصله هر چند روز موفق به دریافت پاسخ تست های کرونا می گردد ، چگونه می خواهد تضمین بدهد که کدام روز هفته وضعیت شهرستان پاک پاک است و مناسب برای حضور دانش آموزان در کلاس درس!
این میان تکلیف سرویس های مدارس چه می شود!؟
آیا مدارس استان برنامه ریزی برای ساماندهی سرویس های مدارس براساس پروتکل های بهداشتی داشته اند!؟
آیا هیچ ضمانتی وجود دارد که یک دانش آموز ، دانسته یا نداسته ناقل این ویروس در یک کلاس درس و یک مدرسه نباشد!؟
آیا واقعا با وجود دنیای مجازی که به تمام فاصله ها پایان داده است ، باوجود چندین شبکه تلویزیونی ، آیا امکان آموزش همین دروس از کلاس اول تا آخرین پایه تحصیلی وجود ندارد!؟
اساسا میان دوراهی سلامت دانش آموزان و احتمالا برخی عقب افتادگی های تحصیلی ، کدام یک برای آقایان مسئول از اهمیت بیشتری برخوردار است!؟
از منطق مقام ارشد اجرایی کشور جناب رئیس جمهور که تلاش دارد با هر هزینه ای ، شرایط و اوضاع کشور را چه در زمینه اقتصادی و چه بهداشتی و سیاسی و ….عادی نشان دهد، آقایان مسئول استانی آیا خود حاضرند با قبول ریسک بیماری فرزندانشان، حکم به بازگشایی مدارس بدهند!؟
این میان نظر مردم چه میزان اهمیت دارد!؟
آیا آقایانی که برای هر موضوعی خواهان برگزاری همه پرسی بودند ، امروز برای این اقدام مهم حاضر به شنیدن نظر و رای مردم هستند، همان مردمی که ظاهرا در بسیاری از برهه های حساس گفته شده است ملاک رای و انتخاب آنان است!!

نویسنده : ابوذربابایی زاده /سردبیر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.