Sunday, 8 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 5 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 8951
  پرینتخانه » آخرین اخبار, فرهنگی, لرستان, ویژه تاریخ انتشار : 02 آذر 1402 - 23:37 | | ارسال توسط :

سی و پنجمین جشنواره تئاتر لرستان برگزیدگان خود را شناخت

خرم آباد - ایرنا- دبیر جشنواره و معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر لرستان برگزیدگان خود را شناخت و تعداد هشت اثر صحنه ای و چهار اثر خیابانی توسط هیات داوران به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.
سی و پنجمین جشنواره تئاتر لرستان برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نیازی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر لرستان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان لرستان پس از فارغ التحصیلی به دلیل نبود زیرساخت های هنری از استان کوچ می کنند و نبود دانشگاه هنر باعث شده که نتوانیم از ظرفیت این هنرمندان اسنفاده و ریل گذاری درستی در زمینه هنر در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و دانش علم تئاتر ضعیف هستیم، افزود: متاسفانه نتوانسته ایم جای هنرمندان بزرگ این عرصه را به خوبی پر کنیم و باید آسیب شناسی درستی در این زمینه صورت گیرد.

نیازی بیان کرد: دانشگاه هایی که خط مشی علمی دارند، باید با فعال کردن رشته های هنری زمینه ای فراهم نمایند تا هنرمندان استان امکان آموختن علمی این رشته ها را در استان خود داشته باشند.

وی با اشاره به فراخوان دبیرخانه جشنواره عنوان کرد: در این مرحله ۵۸‌ اثر به دبیرخانه رسید که ۲۶ اثر از این مجموع به مرحله بازبینی در ۲ بخش خیابانی و صحنه ای رسید.

وی افزود: در نهایت تعداد هشت اثر صحنه ای و چهار اثر خیابانی توسط هیات داوران به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، نمایش “درد تا مغز سر و جان برود” از شهرستان الیگودرز به کارگردانی “ناهید گودرزی” به عنوان نمایش معرفی شده به جشنواره منطقه ای تئاتر از سوی هیات داوران جشنواره برگزیده شد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.