Sunday, 8 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 5 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 9200
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اقتصادی, ایران, سیاسی, فرهنگی, لرستان, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 22 تیر 1403 - 16:32 | | ارسال توسط :

شورای اصلاح‌طلبان لرستان نیازمند تغییرات جدی/

غالب‌کردن یک محفل خصوصی به‌جای شورای اصلاح‌طلبی، توهین به دموکراسی است.
شورای اصلاح‌طلبان لرستان نیازمند تغییرات جدی/

شورای اصلاح‌طلبان استان لرستان نیاز به یک خانه‌تکانی و بازنگری جدی در وضعیت خود دارد.

روند غیردموکراتیک انتخاب اعضا و هیئت‌رییسه‌ی آن بدون‌شک برخلاف شعارهای اصلاح‌طلبی و دموکراسی‌خواهی است.

عدم حضور چهره‌های مطرح شهرهای مختلف استان، اجازه ندادن به حضور بانوان شاخص و هم‌چنین جوانان در این شورا و روند دیکتاتورمآبانه‌ی انتخاب اعضای هیئت‌رییسه موجب شده بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب و هم‌چنین جوانان به ادامه‌ی روند فعالیت این شورا معترض بوده و خواهان تغییرات گسترده در ساز‌وکار اجرایی آن شوند.

در باب دموکراسی همین بس که اعضای هیئت‌رییسه‌ی آن در یک انتخابات (انتصابات) گعده‌ای و به‌صورت کاملاً دیکتاتورمآب انتصاب شده‌اند.

در حوزه‌ی شفافیت، نه‌تنها تا کنون کسی پاسخ‌گوی افکارعمومی و رسانه‌ها نبوده، بلکه هنوز به‌صورت شفاف در خصوص انتخابات (انتصابات) پر حرف و حدیثِ این شورا هیچ شفاف‌سازی صورت نگرفته است.

در حوزه‌ی عدالت که اظهرمن‌الشمس است، تعدادی از افراد محفلی دور هم جمع شده و این شورا را تشکیل داده‌اند، نه خبر از حضور جوانان است و نه از بانوان سرشناس و شایسته‌ی جریان اصلاحات استفاده شده است.

دیگر این‌که جای خالی چهره‌های اصلاح‌طلب شهرستان‌های بزرگ شرقی و شمالی استان کاملاً مشهود است!

در این راستا خطاب به بزرگان این جریان در استان باید گفت؛ غالب‌کردن یک محفل خصوصی به‌جای شورای اصلاح‌طلبی، ظلم و توهینی بزرگ به دموکراسی است.

در حالی‌که مکتب اصلاحات بر مبنای دموکراسی، شفافیت و عدالت پایه‌گذاری شده، اما چینش اعضای شورای اصلاح‌طلبان لرستان عاری از شعارهای این جریان بزرگ مردمی است.

بزرگانی که چنین محفلی را به‌عنوان شورای اصلاح‌طلبی استان لرستان به خلق‌الله غالب کرده‌اند پاسخ دهند؛ برخی اعضای این شورا به‌جز این‌که مدعی پوشالی اصلاح‌طلبی‌اند، آیا از حداقل دانش و آگاهی نسبت به گفتمان اصلاحات بهره‌مند هستند؟ و یا این‌که صرفاً با ارتباطات باندی و گروهی انتخاب شده‌اند؟

در پایان باید گفت؛ تغییر این روند با تشکیل یک شورای کاملاً شفاف با حضور تمامی چهره‌های اصلاح‌طلب از جای‌جای استان و انتخاب هیئت‌رییسه‌ای توانمند با داشتن شاخص‌های تعیین‌شده و مبتنی‌بر اصول دموکراسی می‌تواند به انفعال این شورا پایان دهد.

جوانان نشان داده‌اند که در بسیاری از مسائل پیش‌روتر از برخی افراد مدعی هستند، باید به آنان میدان داد و آن‌ها را باور داشت.

زمانی‌که بسیاری از بانوان، جوانان و چهره‌های هزینه‌داده بدون هیچ چشم‌داشتی امیدوارانه در میدان انتخابات حضور داشتند، بسیاری از آقایانی که حکم و ابلاغی را برای روز مبادا در جیب گذاشته بودند از ترسِ شکست در کنج خانه‌ پنهان شده و منتظر برد احتمالی و جمع‌آوری غنیمت بودند.

نویسنده : امین امرایی (روزنامه‌نگار) | منبع خبر : فرین آنلاین
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.