Saturday, 21 September , 2024
امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 18 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 8853
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 مهر 1402 - 16:55 | | ارسال توسط :

پیش بینی بارش های پراکنده و رگباری در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش های رگباری و پراکنده و خیزش گرد و غبار پدیده های غالب این استان در هفته جاری خواهد بود.
پیش بینی بارش های پراکنده و رگباری در لرستان

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان ” بهروز مراد پور” روز دوشنبه بیان کرد: بر اساس تحلیل نقشه و مدل های هواشناسی دریافتی طی امروز جو منطقه نسبتا آرام می باشد و پوشش ابر و افزایش سرعت باد تا بازه قابل ملاحظه پدیده های غالب منطقه است.

وی اظهار داشت: از فردا تا روز جمعه شاهد گذر امواج کم دامنه از روی نیمه غربی کشور خواهیم بود که برای نقاط مختلف لرستان سبب ابرناکی و وزش باد نسبتا شدید تا شدید نیز خواهد شد که با توجه به تراکم ابرها و بالا بودن ضرایب ناپایداری در اغلب نقاط استان، وقوع بارش هایی بصورت خفیف و پراکنده و گاها رگباری پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه طی امروز تغییرات قابل توجهی در نوسانات دمایی مشاهده نمی شود ادامه داد: این شرایط در برخی نقاط با رعد و برق نیز همراه خواهد بود و در ساعاتی از این بازه زمانی با توجه به احتمال تقویت شرایط ناپایدار، بروز مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، احتمال ایجاد رواناب، احتمال آبگرفتگی معابر، سقوط اشیا و خسارت به برخی سازه ها انتظار می رود.

مرادپور عنوان کرد: پاکسازی کانال ها و معابر آب، احتیاط در تردد بویژه در جاده های کوهستانی، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از پارک وسیله نقلیه در کنار بنر، داربست و درختان خشکیده، تحکیم انواع سازه های سبک و استفاده از ماسک در صورت بروز گرد و غبار توصیه می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.