Sunday, 8 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 5 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 2495
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 25 بهمن 1400 - 8:00 | | ارسال توسط :

۲۵۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی طلا و جواهرات قسطی

جانشین فرمانده انتظامی استان، از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداران اینترنتی و کشف 250 فقره کلاهبرداری با فروش طلا و جواهرات قسطی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ فرهاد ابدال چگنی در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی با تشکيل یک باند از طریق فضای مجازی از مردم با ترفند های متقلبانه با فروش طلا و جواهرات قسطی کلاهبرداری می کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات پلیسی و با بررسی های لازم مخفیگاه اعضای این باند را در شهرستان “خرم آباد” شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه ۳ نفر اعضای این باند را دستگیر کردند.

سرهنگ ابدال چگنی با اشاره به اینکه کلاهبرداران در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف و اذعان کردند، در فضای مجازی و از طریق اینستاگرام و تلگرام با فروش طلا و جواهرات قسطی با دریافت ۲۰ درصد پول پیش و مابقی را درب منزل موقع تحویل طلاجات دریافت می کنند، از این طریق از مردم کلاهبرداری کرده اند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران علاوه بر استان لرستان، در پایتخت و چندین استان کشور نیز کلاهبرداری کرده اند، خاطر نشان کرد: با کشف ۲۵۰ فقره کلاهبرداری، با شناسائی تعدادی از مال باختگان، تا کنون بیش از ۵ میلیار ریال کلاهبرداری از متهمان کشف شده است.

این مقام انتظامی در پایان با هشدار به کلاهبرداران که اعمال مجرمانه آنان از دید پلیس مخفی نخواهد ماند، به شهروندان توصیه کرد، فریب افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند و در صورت برخورد با اینگونه موارد بلافاصله از طریق ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.