Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 15 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 2900
  پرینتخانه » آخرین اخبار, ویژه تاریخ انتشار : 20 اسفند 1400 - 16:03 | | ارسال توسط :
مدیر کل دامپزشکی لرستان اظهار کرد

تلف شدن ۵۲ راس دام سبک مشکوک در سلسله

۵۲ راس دام سبک مشکوک به مسمومیت با میزان زیاد کود اوره در خوراک دامها در روستای ایوان دره شهرستان سلسله تلف شد

به گزارش دریای فرهنگ دکتر مصطفی زبردست اعلام کرد: بدنبال تلفات در دام سبک (گوسفند و بز) دامداری در منطقه کرمانجو روستای ایوان دره از توابع شهرستان سلسله اکیپ واحد مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی ، دکتر دامپزشک از بخش خصوصی همراه با رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان به محل دامداری مراجعه نموده و در محل دامداری با لاشه تعداد زیادی گوسفند و بز تلف شده مواجه شدند.

مدیر کل دامپزشکی لرستان افزود: در همین راستا عملیات بررسی، معاینه بالینی دامهای بیمار ، کالبدشکافی دامهای تلف شده و نمونه برداری لازم صورت گرفت و بر اساس یافته های موجود و علائم بالینی و کالبد شکافی انجام گرفته، با توجه به وجود میزان زیاد اوره در خوراک دامها، مشکوک به مسمومیت با کود اوره شده اند که به احتمال زیاد با سهل انگاری دامدار در جیره وارد شده است.

وی ادامه‌ داد نیروهای شبکه اقدام به جمع آوری دامهای تلف شده و دامهایی که ذبح شده بود کردند و در مجموع لاشه ۵۲ راس دام تلف شده با هماهنگی و همکاری دامدار، دهیار و محیط زیست عملیات معدوم سازی و دفن بهداشتی کلیه تلفات صورت گرفت.

دکتر زبردست در پایان ضمن تشکر از زحمات همه همکاران دهیاری، محیط زیست و دامپزشکی لرستان عنوان کرد با توجه به اقدامات صورت کرفته هیچ لاشه ای از روستا خارج نشده و همگی دفن بهداشتی شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.