Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 15 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 1792
  پرینتخانه » آخرین اخبار, طنز و کاریکاتور, لرستان, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 15 دی 1400 - 13:35 | | ارسال توسط :
طنزنوشته‌های من

قوانین نیوتن و مدیران دولتی!

مرحوم سِر آیزاک نیوتُن ، کَس نداشت ورنه برای خودش می‌توانست نماینده مجلسی ؛ چیزی شود!
قوانین نیوتن و مدیران دولتی!

تا حالا به قوانین نیوتن دقت کردید؛ قوانین نیوتن یعنی اساس مملکت‌داری!

دقت کنید قانون اول نیوتن می‌فرماید مسئولی که زیر اثر نیرویی نباشد ، یا ساکن است، یا با سرعت ثابت در حرکت است، تا ابد این شرایط تغییر نخواهد کرد!!

قانون دوم می‌فرماید شتاب یک دولت برابر است با مجموع نیروهای واردشده از سوی مجلس و مردم و … بر آن دولت تقسیم بر درخواست‌های ستادی که ای تف به روح مطالبات ستادی از قبل تا امروز!

قانون سوم می‌فرماید ؛ هر گاه جناحی به جناح دیگر نیرو وارد کند، جناح دوم نیرویی به همان اندازه و در جهت مخالف به جناح اول وارد می‌کند ؛ این یعنی یکی از دلایل خنثی شدن تمامی دولت‌ها از گذشته تا امروز!

فی‌المثل شما دولتمردی را تصور کن که کسی به آن دولتمرد نگوید بالای چشمت ابرو ؛ چه دلیلی دارد که سرعت حرکتش تغییر کند یا اصلاً تغییر مسیر دهد!؟

همین فرمول کار می‌گوید وقتی جابجایی صورت بگیرد کار صورت گرفته است؛ پس مثلاً از زمان هوشنگ تا فرهاد در اداره کار هیچ کاری صورت نگرفته است چون جابجایی صورت نگرفته است!

یا مثلاً تا پشت سد معشوره تانکر تانکر آب جمع نشود کاری صورت نگرفته پس برای جلسه نماینده محترم با وزیر نیرو اینقدر هورا نکشیم!

همین که فلان نماینده داد زد ای لرستانِ فقیر و محروم و بدبخت نگوییم اوفیش حقمان را گرفت ؛ چرا که حتی در قوانین صوت امده ؛ هرچه از چشمه صوت دورتر می‌رویم صدا ضعیفتر می‌شود و همینه که تا دوربین خاموش می‌شود اینها پیگیر عزل و نصب فرماندار هستند نه منِ شوت و توِ شوتی!

البته استثناء هم داریم مثلاً در لرستان؛ وزن افراد برابر نیروی گرانشی که از طرف زمین به جرم اجسام وارد می‌شود نیست ، بلکه طایفه‌ی افراد است ، جناحشان و جدیداً آنهایی است که از سال ۸۵ تا ۹۱ درست آموزش و پرورش یافته‌اند !!

اما باقی فرمول‌ها در این مملکت اساس عملکرد مسئولان است حتی در استان ما مثل کار مفید و غیرمفید!

یا مثلاً تعریف فشار که مقدار نیرویی است که به طور عمودی( از بالا ) به مقام‌مسئول وارد میشود برای عزل و نصب‌ مدیران!

یک قانون هم داریم که به آن می‌گویند”مغالطه قمارباز”

این مغالطه می‌گوید قمارباز ممکنه اشتباهاً فکر کند که در پرتاب سکه هر چقدر تعداد بیشتری شیر پشت‌سر هم بیاید، احتمال آمدن خط در پرتاب بعدی بیشتر است این در حالی است که احتمال همان ۵۰درصد است!

اینو گفتم که عزیزان مسئول بدانند همیشه هم شیر نمیاد ؛ گاهی حتی نه شیر میاد نه خط ؛ بز میاد پس تا فرصت دارید خدمت کنید به خلق خدا….!

نویسنده : ابوذربابایی زاده
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.