Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 618
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, ایران, سیاسی, لرستان, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 26 مهر 1399 - 18:02 | | ارسال توسط :
یادداشت مدیرمسئول

آثار پیاده روی اربعین در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی

پیاده روی اربعین یک رخداد معنوی، فرهنگی، اجتماعی و فراملیتی است که در این ایام افراد با فرهنگ های مختلف اما با یک هدف مشترک در گردهم آیی عظیم و یک راهپیمایی بی نظیر شکل می گیرد. علاوه بر ابعاد معنوی از منظرهای فرهنگی و اجتماعی و جامعه شناختی قابل بررسی است. افرادی که در […]


پیاده روی اربعین یک رخداد معنوی، فرهنگی، اجتماعی و فراملیتی است که در این ایام افراد با فرهنگ های مختلف اما با یک هدف مشترک در گردهم آیی عظیم و یک راهپیمایی بی نظیر شکل می گیرد. علاوه بر ابعاد معنوی از منظرهای فرهنگی و اجتماعی و جامعه شناختی قابل بررسی است. افرادی که در پیاده روی شرکت می کنند از نزدیک رفتارهایی مانند ایثارگری، از خود گذشتگی، مهمان نوازی و خدمت به زائران را لمس می کنند. آشنایی با چنین رفتارهای مثبتی و تجربه آن از نزدیک باعث می شود این ویژگی ها در افراد نهادینه شود. یکی دیگر از دستاوردهای روان شناختی اربعین درک متاقبل اطرافیان و کمک به همنوع است و هر فردی در حد توانش می تواند به دیگران کمک کند. تقویت هویت دینی وخانواده یکی دیگر از دستاوردهای اربعین و پیاده روی در این ایام است و از اینکه توصیه می شود افراد با خانواده و فرزندان بروند در مراسم اربعین شرکت کنند،نهادینه شدن اعتقادات دینی در خود و خانواده و فرزندانشان می باشد. این نشان می دهد که انسان با جان و مال و فرزندان در راه امام حسین حرکت می کنند.
یک دستاورد دیگر، بزرگ شدن شخصیت است که جوانان و نوجوانانی که چه پیاده و چه در مراسمات شرکت می کنند این احساس را دارند که بزرگ شده اند.
ما باید برآنچه که از اربعین کسب کردیم تمرکز کنیم. رفتار خود را با دیگران به سان همدلی و همدردی رفع اختلافات و برای رفع مشکلات همفکر کنیم. در برابر مشکلات مقاومت کنیم همانطور که امام حسین و خانواده اش مقاومت کردند.

نویسنده : نادرقربانی | منبع خبر : دریای فرهنگ چاپ 87
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.