Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 1273
  پرینتخانه » آخرین اخبار, لرستان, ویژه تاریخ انتشار : 12 آذر 1400 - 16:44 | | ارسال توسط :
در بیانیه ای توسط امام جمعه خرم آباد اعلام شد

اعلام عزای عمومی در پی درگذشت آیت‌الله «عباسعلی صادقی» در لرستان

حجت الاسلام سید «احمد رضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه و «فرهاد زیویار» استاندار لرستان در اطلاعیه مشترکی، در پی درگذشت آیت‌الله «عباسعلی صادقی»، سه روز عزای عمومی را در لرستان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری دریای فرهنگ آیت‌الله «عباسعلی صادقی» از روحانیون مبارز انقلابی لرستان در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله عباس‌علی صادقی، رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد متولد سال ۱۳۰۴ هجری شمسی از روستای «کی‌سار» استان اصفهان بود.

آیت‌الله صادقی چند سالی را در حوزه علمیه اصفهان و بعد در قم به تحصیل دروس طلبگی پرداخت و از محضر استادانی چون آیت‌الله‌العظمی بروجردی (به مدت ۱۵ سال)، شهید صدوقی، مرحوم محقق داماد و مرحوم خالی‌خو بهره‌مند شد و بعدها خود به‌عنوان استاد و مدرس در حوزه علمیه قم مشغول به فعالیت شد.

بعد از تأسیس حوزه علمیه خرم‌آباد از سوی مرحوم آیت‌الله کمالوند، ایشان به‌عنوان مدرس به استان لرستان دعوت شد.

آیت الله صادقی از چهره‌های برجسته حوزه بود که با فعالیت خود در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد توانست شاگردان بسیاری تربیت کند و در این حوزه علمیه منشأ خیرات و برکات فراوانی در لرستان باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ عباسعلی صادقی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم خدمتگزار جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عباسعلی صادقی (رحمةالله‌علیه) را به عموم مردم مؤمن و انقلابی خرم‌آباد و حوزه علمیه و جامعه علمای منطقه و بویژه به خاندان مکرم و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت می‌نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۳ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز در پیامی رحلت آیت الله عباسعلی صادقی رئیس حوزه علمیه خرم آباد را تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: این فقیه عالیقدر و انقلابی عمر گرانمایه خود را وقف ترویج معارف اسلامی، دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تربیت شاگردان فراوان در حوزه علمیه کرد و منشأ آثار فرهنگی ماندگاری شد که بی‌شک مردم شریف لرستان، قدردان این خدمات ارزشمند خواهند بود.

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مبارز و وارسته، حضرت آیت‌الله عباسعلی صادقی، رئیس فقید حوزه علمیه خرم‌آباد موجب تأثر خاطر شد.

این فقیه عالیقدر و انقلابی عمر گرانمایه خود را وقف ترویج معارف اسلامی، دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تربیت شاگردان فراوان در حوزه علمیه کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با اخلاص و بصیرت در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری از جمله در کسوت امامت جمعه خرم‌آباد، منشأ آثار فرهنگی ماندگاری شد که بی‌شک مردم شریف لرستان، قدردان این خدمات ارزشمند خواهند بود.

اینجانب این ضایعه را محضر علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و به ویژه بیت مکرّم و مردم ولایت‌مدار لرستان تسلیت می‌گویم و از خداوند برای ایشان علّو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.