Tuesday, 22 October , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ - 19 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 1000
  پرینتخانه » آخرین اخبار, ایران تاریخ انتشار : 03 آذر 1400 - 12:27 | | ارسال توسط :

دفاع از آب!

شماری از مردم چهارمحال و بختیاری پیرامون مسائل آب ساعت ۱۰ امروز چهارشنبه (سوم آذرماه) در میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد تجمع برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، تجمع‌کنندگان علت این تجمع خود را مخالفت با طرحهای انتقال بین حوضه‌ای آب اعلام کرده و خواستار پایان دادن به آن هستند.

مهمترین طرحهای مورد اشاره تجمع‌کنندگان در  شهرکرد در خصوص طرح انتقال آب از طریق تونل گلاب و حفر تونل بهشت‌آباد است که خواهان توقف آن هستند.

همچنین صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری شبکه جهان بین اقدام به پوشش زنده بخش‌های از این تجمع مردم کرده است.

بیش از این نیز عصر سی‌ام آبانماه و صبح روز یکم آذرماه تجمعی از سوی تعدادی از مردم در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری صورت گرفته بود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

هم‌اکنون ۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر اُفت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

به  گفته کارشناسان، طرح انتقال آب بهشت آباد عنوانی است که برای طرح انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی ایران به کار برده می‌شود. طبق برآوردهای انجام شده، قرار بود با اجرای این طرح، سالانه حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از استان چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی ایران منتقل شود.

کارشناسان در خصوص تونل انتقال آب گلاب نیز اعلام می کنند  که احداث تونل گلاب از سال ۸۴ برای تامین آب کاشان پیش‌بینی شده و قرار است آب را به فلات مرکزی منتقل کند که این مساله باعث خشکی کامل زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.