Wednesday, 23 October , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ - 20 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 1930
  پرینتخانه » طنز و کاریکاتور, یادداشت تاریخ انتشار : 21 شهریور 1399 - 17:32 | | ارسال توسط :
دستنوشته های من

رجب و دوستانش!!!

حیف اگر این همه سال به جای وقت تلف کردن دوتا کتاب می خواندم چهارتا فیلم می‌دیدم و دوتا روزنامه در کنارش ، الان اینقدر در فهم جهان و سیاست خارجه‌ی کشورها گیج نمی‌زدم…
رجب و دوستانش!!!

مثلا می‌فهمیدم مگر در منطقه چه اتفاقی افتاده که رجب اینقدر گستاخانه ، رویاهایش را متوهمانه به زبان می‌آورد!!!!!؟

مگر ما با رجب چه کردیم که اگر ان شب کودتا،ما دلداریش نداده بودیم رجب که …

اصلا ما با رجب چندچندیم ، رجب با ما چند چند است !؟

خب حالا که سیاست خارجه را نمی‌فهمیم پس تحلیلش هم نمی‌کنیم اما من فکر کنم رجب هم‌ مثل من زیاد نمی‌فهمد مثلا به او گفته‌اند ببین در ایران بخشی از مردم درگیر قیمت مرغ هستند ، بخشی گرفتار بورس ، بخشی گرفتار رهنما ، بخشی به فکر انتخابات شورای شهر و روستا ، قالیباف گرفتار روحانی است ،روحانی گرفتار قالیباف است،احمدی‌نژاد گرفتار خودش هست ،لاریجانی که هی کرونا میگیره هی خوب میشه هی کرونا میگیره لامصب انگار بدنش اصلا پادتن تولید نمیکنه ، ظریف که هزارشاکی خودش داره ،خودش گیره گرفتاره ،از اونور هم شورای شهرهایشان ۵ به ۴ هستند ، اتحاد ندارند الان وقتشه که عالیجناب رجب حرف مفت بزند ….

محمد سعید الصحاف سخنگوی صدام را یادتان هست ،تا دم مرگ همه چیز را تکذیب می‌کرد ،ما هم می‌گفتیم لابد صدام یک چیزی دارد که پنهان است دقیقه نود یکهو سربازان امریکایی را می‌بلعد اما نبلعید!!! ،بلعیده شد صدام و حزبش!

یا قذافی که تلاش می‌کرد بن علی را در تونس به قدرت بازگرداند بدون انکه بداند چه بلایی سر خودش می‌اید.
میگویند پس از آنکه نیروهای ناتو تماس تلفنی قذافی با یک شبکه ماهواره‌ای سوری را رصد کردند، وی جان خود را از دست داد ، دیکتاتور تا دقیقه نود قصد داشته تیپی را که به جهان‌ معرفی کرده ، خراب نشود!!

اینها را گفتم که بگویم رجب هم شاید مثل دوستانش به لطف همان شوهای نمایشی و اطرافیانش در طول حکومتش پاس گلها داده باشد و مثلا برای کشورش گلها زده باشد اما هنوز در آزمونی سخت نیفتاده تا بفهمد بازی سیاست دو رو دارد یکی خط یکی شیر و وای به روزی که او گرفتار شیر شود!!

ما در درون خیلی با هم اختلاف داریم ، این بر کسی پوشیده نیست ، اما واقعیت ان است همه از کودکی تا امروز اولین چیزی که یاد گرفته‌ایم جغرافیا بوده، از پایتخت کشورها که هی از ما می‌پرسیدند و هیچ جایی را اگر یاد نگرفتیم فهمیدیم پایتخت ایران/ تهران است چه مردانش چپ باشند و چه راست، تا تک تک شهرهایمان که همه وجودمان است و برای حفظ آن، با هیچ کشور دوست و همسایه‌ای تعارف نداریم چه ترکیه باشد چه هرجای دگر!!

نویسنده : ابوذربابایی زاده
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.