Wednesday, 23 October , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ - 20 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 1542
  پرینتخانه » آخرین اخبار, لرستان, ویژه تاریخ انتشار : 26 آذر 1400 - 22:45 | | ارسال توسط :
ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش

زمین تشنه ی باران

در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران در روزهای آینده، ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان به حالت آماده باش کامل درآمد. به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان لرستان روز جمعه […]

زمین تشنه ی باران

در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران در روزهای آینده، ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان به حالت آماده باش کامل درآمد.

به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان لرستان روز جمعه اعلام کرد: فرمانداران شهرستان های خرم آباد، الیگودرز ، چگنی و پلدختر باید با تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه برای بارندگی های پیش رو را در دستور کار قرار داده و نتیجه را به اداره کل مدیریت بحران استانداری منعکس کنند.
براساس این اعلام  کلیه مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع مدیریت بحران تا پایان بارندگی ها در حوزه استحفاظی خود باید حضور داشته باشند.
این ستاد در اطلاعیه خود افزود:  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید تمهیدات لازم نظیر استقرار ماشین آلات برف روب و وسایل امدادی در گردنه ها و مسیرهای صعب العبور را اندیشیده و
تمامی شهرداران استان نیز ضمن حفظ آمادگی برای پیشگیری از آب گرفتگی معابر، نسبت به لایروبی جوی ها و کانال های سطح شهر اقدام نمایند.
بر اساس این اعلام  کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به پیمانکارانی که در مسیر رودخانه ها در در حال انجام عملیات عمرانی می باشند ابلاغ نمایند تا با قید فوریت نسبت به خروج ماشین آلات خود از مسیر رودخانه ها اقدام و نسبت به استقرار ماشین آلات در محل امن اقدام کرده و اداره کل امور عشایر استان نیز با هماهنگی و همکاری فرمانداران و بخشداران به کلیه عشایر کوچ رو ابلاغ نموده تا با قید فوریت نسبت به تخلیه مسیر و بستر رودخانه اقدام و احشام و علوفه را در محل امن نگهداری  نمایند.

این ستاد به هلال احمر ، راهنمایی و رانندگی و جهادکشاورزی نیز توصیه هایی برای جلوگیری از خسارت احتمالی داشته است.

شهردار بروجرد گفت: نیروهای شهرداری بروجرد در حالت آماده باش هستند و آمادگی لازم برای رفع آبگرفتگی معابر در اثر بارندگی های امشب و فردا وجود دارد.

“یحیی عیدی بیرانوند” شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی به لرستان و شهرستان بروجرد، احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد که از این رو نیروهای این شهرداری در آمادگی و آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: همه سازمان‌های مرتبط این شهرداری اعم از پرسنل و ماشین‌آلات آمادگی کامل داشته و در صورت وجود هرگونه مشکل در شهر به صورت عملیاتی وارد صحنه می‌شوند.

وی همچنین از شهروندان خواست در روزهای پیش‌رو از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کرده و حتی‌الامکان با ماموران شهرداری در مناطق مختلف همکاری لازم را داشته باشند.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به کشور، استان لرستان و شهر بروجرد در وضعیت نارنجی قرار گرفته و احتمال بارش باران و برف و آبگرفتگی معابر پیش‌بینی شده است.


 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.