Wednesday, 23 October , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ - 20 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 601
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اقتصادی, ایران, لرستان, ویژه تاریخ انتشار : 22 تیر 1399 - 20:46 | | ارسال توسط :
انتقاد صریح امام جمعه خرم آباد و نمایندگان مجلس ازکم توجهی دولت نسبت به لرستان

سفرپر حرف و حدیث!!

اسلامی وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی از معدود وزرای دولت بود که بعد از ماهها بی اعتنایی کابینه حسن روحانی به لرستان ، وارد استان شد تا در سفری دو روزه پیگیر برخی پروژه های استانی باشد، سفری که با واکنش های بسیاری از سوی برخی مقامات استانی و حتی اهالی رسانه روبرو شد.



اولین انتقادها از سوی اهالی رسانه شروع شد وقتی که از پوشش بی واسطه اخبار این سفر منع شدند به بهانه رعایت پروتکل های بهداشتی ، همان پروتکل هایی که در هنگام جلسات و بازدیدها از سوی هیچکدام از مدیران رعایت نشد و آقایان مسئول چسبیده به هم تا پایان سفر در کنار وزیر نشستند، البته با استفاده از ماسک هایی که گفته می شود تنها راه نجات از کروناست!
اما در گام اول سفر وزیر به لرستان، خدابخشی نماینده الیگودرز با انتقاد از عملکرد راهداری استان از مدل سفر وزیر راه نیز انتقادهایی داشت.
احمد موسوی خبرنگار حاضر در سفر وزیر به الیگودرز اولین خبر را از جلسه وزیرراه با مسئولان شهرستانی الیگودرز مخابره کرد و نوشت محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در جلسه بررسی وضعیت پروژه های حوزه راه و شهرسازی زیرساخت و راهداری در شهرستان الیگودرز که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزارشد گفت :متاسفانه وزارت راه هیچ حسی نسبت به محرومیت الیگودرز در دو حوزه راه و مسکن ندارد .
وی ادامه داد:من به عنوان نماینده مردم این دیار محرومیت را با تمام گوشت و پوست و استخوان خود لمس و حس کرده ام و زیبنده نیست بعد از گذشت سالها این دیار هنوز در محرومیت مضاعف قرار داشته باشد .
نماینده مردم الیگودرز درمجلس شورای با اشاره به عدم بازدید زمینی و هوایی وزیر از مسیرهای الیگودرز ،گفت:وقتی هیچ شناخت و ذهنیتی نسبت به مشکلات ندارید انتظار اصلاح نداریم .
خدابخشی با بیان این مطلب که نگاه وزارت باید به گونه ای باشد که فاصله شاخص ها و عملکرد توسعه لرستان را نسبت به سایر استانها کاهش دهد ،گفت:بازدید های چند دقیقه ای تنها می تواند ۵ درصد را در خوشبینانه ترین حالت از انبوه مشکلات موجود حل کند .
وی افزود: با نگاههای سطحی و بازدید های عجله ای طبیعی است که لرستان در قعر تمام شاخص های توسعه باشد .
اما این پایان انتقادات نبود. روز دوم سفر وزیر با برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی پیگیری شد، بازهم بدون حضور اهالی رسانه ، اما به لطف روابط عمومی استانداری لرستان این جلسه به صورت لایو از صفحه اینستاگرام استانداری لرستان پخش شد تا ۱۲ الی ۱۳ نفراز فالورهای آنلاین ،در آن لحظه شاهد صحبتهایی باشند که بسیار شنیدنی بود!!
مهر در اینباره نوشت ، فاطمه مقصودی در ارتباط ویدئو کنفرانس با ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه بروجرد دومین شهر بزرگ لرستان است، اظهار داشت: از قدمت و پیشینه فرهیختگان دیار بروجرد همه آگاه هستند، آیا انصاف است که وزیر راه و شهرسازی برنامه ای برای حضور در بروجرد نداشته باشد؟
وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از کمربندی بروجرد عبور کردید و رفتید، تصریح کرد: وضعیت راه ها، آسفالت معابر و پروژه های حوزه راه بروجرد نیازمند توجه جدی وزارت راه و شهرسازی است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انصاف نیست با بروجرد اینگونه رفتار شود، افزود: بروجرد باید دیده شود، باید بیایید و پروژه های شهرستان را از نزدیک ببینید.
مقصودی با بیان اینکه چرا هر مسئولی که وارد لرستان می شود در شهرهای مختلف استان غیر از بروجرد حضور می یابد، تصریح کرد: وزیر باید حداقل بیایند و از نزدیک وضعیت راه های بروجرد را ملاحظه کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان بروجرد نیازمند به یک سفر اختصاصی وزیر راه و شهرسازی است.
دومین منتقد اما نماینده مردم کوهدشت و رومشگان بود که مستقیم معاون عمرانی را خطاب قرار داد و گفت:
من شخصا از معاونت عمرانی استاندار لرستان و مدیرکل مسکن و شهرسازی استان گلایه دارم، متاسفانه شهرستان های کوهدشت و رومشکان به طور کلی در طرح اقدام ملی مسکن فراموش شده است، در حالی که کوهدشت بیشترین متقاضی را در این زمینه دارد. این در حالی است که تعداد واحدهای مسکن مهر در کوهدشت تنها ۵۱۲ واحد است و متاسفانه شهرستان کوهدشت در این طرح نیز نادیده گرفته شدند و این نشان دهنده عدم توجه کافی به مردم این شهرستان است که درخواست می کنیم در این زمینه اقدامات جدی شود.
نماینده سلسله و دلفان نیز عصبانی بود، عصبانی از عدم سفر وزیر راه و شهرسازی به دلفان و با انتقاد از عدم بازدید وزیر راه و شهرسازی از این شهرستان، عنوان کرد: باید عدالت رعایت می شد و از کل شهرستان ها بازدید به عمل می آمد چرا که دلفان محروم ترین شهرستان در مسیر کریدور جنوب و شمال غرب است و باید از نزدیک از آن بازدید صورت می گرفت.
نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره پل کاکا رضا و وقوع تصادفات بیشمار در این منطقه، گفت: ضرورت دارد این پل احداث و تکمیل شود و این در حالیست با وقوع تصادفات در این منطقه کسی صدای مردم را نمی شنود.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه بر اساس آمار و شاخص ها محروم تر از دلفان نداریم، عنوان کرد: مطالبه اصلی مردم دلفان رفع مشکل ۳۶۰ کیلومتر راه خاکی و شوسه این شهرستان است.
اما شاید مهمترین نکته از بان نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفته شد، نکته ای که بارها توسط اهالی رسانه گوشزد شده بود و آنهم کم توجهی کابینه حسن روحانی به لرستان با معیار مقایسه میزان سفرهای وزرا به استانهای دیگرنسبت به سفر به استان لرستان تا جایی که حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد قصد دارد جدولی از این سفرها تهیه کند و برای شخص آقای رئیس جمهور ارسال کند.
وی با تاکید بر اینکه سفر وزرا به لرستان کم است و توقع مردم در این رابطه بیشتر است، گفت: می طلبد که در نگاه و توجه به استان ها توازن وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مسائلی که توسط نمایندگان مطرح می شود باید مورد توجه قرار گیرد چرا که این مسائل خواسته مردم است.
اما استاندارلرستان در واکنش به انتقادات نمایندگان سلسله و دلفان و همچنین بروجرد و در دفاع از وزیر راه و شهرسازی و پیش از سخنان نماینده محترم ولی فقیه تاکید کرد که حجم کار وزرا بالاست و اگر وزیری تصمیم می گیرد در پایان هفته ای، حالا به صورت ساعتی یا روزانه به استانی سفر کند نباید انتظار داشته باشیم که به تمام شهرستانها سفر کند و اگر نمایندگان اینگونه عنوان کنند که وزیر یا باید به شهرستانهای ما بیاید و یا اصلا نیاید دیگر نمی توانیم هیچ عضوی از کابینه را به استان دعوت کنیم.
خادمی بازهم نمایندگان را نصیحت کرد و خطاب به آنها گفت: من خدمت نمایندگان می گویم چون بعضی ها هم تازه شروع کرده اند !! اگر این مدلی بخواهیم کار کنیم نمی توانیم اعضای هیات دولت را به استان دعوت کنیم ، چون آن بنده خدا راه می افتد و بعد به جای تشکر از او اینقدر انتقاد بشود کار مشکل می شود!!!

نویسنده : خبرنگار
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.