Wednesday, 23 October , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ - 20 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 1173
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سیاسی, لرستان, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 07 آذر 1400 - 21:58 | | ارسال توسط :
به بهانه ی سفر رئیس جمهور به لرستان

سوغاتی یک سفر

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در یازدهمین سفر استانی خود در قامت رئیس جمهور سیزدهم روز پنجشنبه وارد لرستان خواهد شد .


به گفته استاندار لرستان سفر رئیس جمهور به لرستان در برگیرنده برنامه های متنوعی از جمله دیدار با اقشار متلف مردم ، بازدید از پروژه های عمرانی و اقتصادی و برگزاری جلسات خواهد بود .
رئیسی در قامت رئیس دستگاه قضایی فروردین ماه سال گذشته به لرستان سفر کرد ، گرچه در آن برهه گفته می شد این سفر در حوزه قضایی است اما بازدیدهای رئیس وقت قوه قضاییه و نشست ها و دیدارهایش حاکی از عزم او برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ بود که بالاخره این گمانه زنی به وقوع پیوسته ، او همزمان با ریاستش بر دستگاه قضا بعنوان کاندیدا وارد کارزا انتخاباتی شده و نهایتآ نیز بعنوان رئیس جمهور برگزیده شد و این بار نیز در دومین سفرش در سالجاری به لرستان نه در قامت رئیس دستگاه قضایی بلکه بعنوان رئیس جمهور به لرستان سفر می کند.
سفر رئیس جمهور به استان ها آیا مهم است یا نه ، به طور قطع مهم است اما اینکه این سفرها دستاورد خواهد داشت یا خیر را باید در آینده بررسی و واکاوی کرد و در آن برهه است که باید بررسی کرد که آیا این سفرها از جمله سفر آذرماه رئیسی به لرستان دستاورد داشته است یا خیر ؟!
رئیسی با مشکلات لرستان بیگانه نیست ، استان را می شناسد ، یکبار در قامت ریاست دستگاه قضایی به لرستان سفر کرده ، از طرح هایی همانند کشت و صنعت و ماشین سازی و .. بازدید کرده ، در شورای اداری استان حضور پیدا کرده و با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف استان لرستان نشست برگزار کرده است و لذا اینکه بگوییم او از مسائل استان بی اطلاع است چندان درست نیست اما آیا به تناسب هزینه های سنگین این سفر از جمله جلسات متعدد هماهنگی در مرکز کشور و داخل استان ، جمع بندی سفر توسط نمایندگان اعزامی دولت در استان ، آماده باش ادارات و دستگاهها ، اسکان نمایندگان وزارت خانه ها و سفرهای هیات های متنوع دولتی به لرستان ، حضور نمایندگان معین دولت در شهرستان ها و هزینه های جانبی و .. این سفر دستاورد خواهد داشت ؟
دستاورد زمانی معلوم می شود که دولت عزمش را برای تغییر در روند کنونی لرستان و شتاب بخشی به آهنگ کنونی جزم کرده و البته صدای واحدی از داخل استان بشنوند و فارغ از همه مشکلات ، چالش های لرستان در حوزه های مختلف به خوبی احصا شده و لرستان صدایش شنیده و در دولت دیده شود اما مادامی که همچون جلسه اخیر دولت با موضوع آب با حضور چهار استان خوزستان ، چهار محال بختیاری ، اصفهان و یزد ، لرستان که ذی نفع در موضوع بود نادیده گرفته شود ، از مدیران عالی رتبه برای توسعه لرستان استفاده نشود ، از ظرفیت های استان خوب استفاده نشود و چهره های شاخص مدیریتی لرستان به حاشیه رانده شده و محفل گرایی و خودمانی بازی در دولت مستقر در لرستان برجسته شود و در شهرستان ها هم به مثابه جزیره های رها شده ، دولت به نمایندگان واگذار شود و صدای تغییر مردم نشنیده بماند به طور قطع نه تنها این سفر بلکه دهها سفر دیگر و وعده و عیدها و .. در عمل عایدی برای لرستان نخواهد داشت و درب بر همان پاشنه ای می چرخد که قبلا چرخیده است .

نویسنده : عباس دارایی | منبع خبر : دریای فرهنگ
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.