Thursday, 24 October , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ - 21 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 1995
  پرینتخانه » آخرین اخبار, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 09 آذر 1399 - 14:42 | | ارسال توسط :
دستنوشته های من

سیاست مالِ توی تاکسی است!

این روزها تو این گروههای مختلف وقتی شب می‌شود ، هوای بیرون سرد و درون خانه گرم، چپ و راست، عزیزانی می‌بینم که کم مانده در گفت‌وگوهایی چندنفره گلوی هم را جر بدهند و خرخره هم را بجوند!
سیاست مالِ توی تاکسی است!

نقش برجام در اقتصادایران ، چگونگی برخورد با دولت جوبایدن ، مذاکره پیش از ۱۴۰۰ یا بعد از ۱۴۰۰، لزوم بازنگری در ارتباطات سیاسی با کشورهای حاشیه خلیج فارس ، تاثیر عملکرد هشت‌ساله دولت احمدی‌نژاد بر اقتصاد ایران ، استیضاح روحانی آری یا نه ، بررسی ضرورت عقد قرارداد۲۵ساله با چین و ….

این سرفصل‌ها را که دیدید بهانه بحث است و معمولا گاهی که رصد می‌کنم می‌بینم بحث از قرارداد۲۵ساله با چین شروع شده و به دلایل عزل رئیس اموزش و پرورش شهرستان … ختم شده با کلی انگ و برچسب که طرفین به هم زده‌اند.

مثلا بحث بر سر برجام بود که یک اینوری به یک اونوری گفت: مزدور وطن‌فروش بزدل ، شما اگر شرف داشتید قاسم‌پور را از مدیریت مدرسه عزل نمی‌کردید بفرستید فلان روستا چون با نماینده نبود

اونوری هم در دفاع از برجام جواب داد: خشکه‌مقدس منحرف ، صد رحمت به پایداری‌ها ، شما اگر ضرورت برجام را درک می‌کردید واسه عزل معصومی بنده‌خدا از معاونت اداره تا تهران نمی‌رفتید با صدکیلو عسل …

و من یک سوال در ذهنم نقش می‌بندد به عنوان کسی که سالهای نچندان دور همین شکلی بودم یعنی فکر می‌کردم الان دقیقا وسط کانون تصمیم‌گیری کشورم و کل مجمع تشخیص مصلحت نظام منتظر مانده ببیند من امشب در فلان گروه تلگرامی، نظرم مثلا در مورد سفر وزیرخارجه به فرانسه چیست تا ایا اجازه خروج به او بدهند یا ندهند!!

اما خب کمی که بزرگ شدم دیدم من، ته زورم را بزنم خانواده‌ام را راضی کنم در غذا سیر نریزند من بدم می‌اید یا نهایتا بتوانم رنگ لباسم را خودم تعیین کنم!

خداوکیلی از جوان ۲۰ساله تا مرد ۵۰ساله که شب تا صبح به هم فحش می‌دهید بر سر کارامدی یا ناکارآمدی دولت روحانی ، بعدش مثلا ظریف شب پیامک میدهد: دمت گرم خوب جوابشو دادی یا اونور جلیلی پیام میدهد ، عالی زدی تو برجکش!

یعنی الان فکر کردیم حسن روحانی همش تو اتاقش داره راه میره فحش میده که ای خدا من داشتم کل مقدمات مذاکره با بایدن رو جور میکردم این گروه ” زردپوشان شهرخالی” دیشب تو واتساپ داغونمون کرد دیگه نمیشه رفت مذاکره کرد…
یعنی باورمان شده در این مملکت حرفمان خریدار دارد!؟
ما با همه‌ی گروه‌هایمان جمع بشویم قیمت پای مرغ را می‌توانیم تعیین کنیم که به خاطر ضرورت سوال از رئیس‌جمهور به هم فحش می‌دهیم؟

به نظرم سیاست را بذاریم واسه تو تاکسی که متخصصان نشسته‌اند !!

نویسنده : ابوذربابایی زاده
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.