Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 3142
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 28 فروردین 1401 - 13:40 | | ارسال توسط :
به بهانه انتشار یک فیلم

قیچی از سر حقارت

چند روز گذشته فیلمی از یکی از مدارس کشور منتشر شد که در آن شخصی با خشونت موی بعضی از دانش آموزان را در حیاط مدرسه قیچی می‌کرد.
قیچی از سر حقارت

فردای آن روز صادق ستاری فرد سخنگوی آموزش و پرورش در واکنش به انتشار این ویدئو وعده داد که مطابق ماده۸قانون رسیدگی به تخلفات اداری»با آقای ناظم برخورد می شود.
سال ۹۷ بطحایی وزیر وقت آموزش و پرورش لرستان در جمع همکارانش گفته بود « تا کنون نتوانستیم محیطی پرنشاط را برای بچه‌ها در مدارس فراهم کنیم. متاسفانه در مدارس برنامه‌هایی اجرا می‌کنیم که بچه‌ها را رنج می‌دهد.چند روز پیش دانش‌آموزی به من گفت اگر این مساله را در مدرسه حل کنی کار بزرگی انجام داده‌ای. گفتم چه مساله‌ای؟ گفت در مدرسه ما مدیر و معاون مدرسه ما را مجبور می‌کنند که موهای خود را با نمره چهار بتراشیم و این ما را خیلی اذیت می‌کند. من به آن دانش‌آموز قول دادم که نهایت تلاش خود را برای حل این مشکل انجام دهم چون معتقدم همین مساله یک مانع جدی برای ایجاد نشاط در مدرسه است.»
اما واقعیت آن است که متاسفانه سیستم آموزشی ما تا کنون نتوانسته است در ایجاد چنین محیطی موفق عمل کند نشان به نشان اجباری که اینروزها تلاش می کند حتی با شرایط خطرناک بهداشتی دانش اموزان را از فضای ناشاد مجازی به فضای ناشادتر حضوری بکشاند!
این قیچی نشسته بر سر شاگردان امروزی ، قیچی حقارتی است که سالها پیش به هزار و یک دلیل گفته وناگفته بر سر آن به اصطلاح ناظم مدرسه نشسته است و حال او در اولین فرصت حضوری شدن مدارس تلاش می کند تا به ظاهر نظم خویش را اینگونه بر یاران دبستانی فردا، دیکته کند!
خطر این رفتار جدی است و لازم است تا آقایان گرفتار در حل مساله گرانی گوجه تا مسکن، اینبار به جای سپردن اصلاح این سیستم آموزشی فرسوده به دست صفرکیلومترهای روی زمین سفت راه نرفته، از متخصصان امر بخواهند برای ایجاد نشاط در فضای خشک آموزشی راهکار بدهند، راهکاری فراتر از خواندن سرود به وقت مراسم صبحگاهی، راهکاری که طفل گریزپا را به وقت جمعه نیز راهی مدرسه کند، مدرسه همان جایی که قرار بود خانه دوم ما باشد.

نویسنده : ابوذربابایی زاده | منبع خبر : چاپ در شماره 113 میرملاس نو
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.