Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 3737
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اقتصادی, یادداشت تاریخ انتشار : 01 تیر 1401 - 17:00 | | ارسال توسط :
منهای لرستان

استاندارلرستان بازهم به جلسات بحران آب دعوت نشد!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت صبح امروز چهارشنبه یکم‌تیرماه جلسات مربوط به مسائل آبی چهار استان خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.


در این جلسات جداگانه که با حضور مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین استانداران ۴ استان و مسئولان ذیربط برگزار شد، چگونگی اجرا و نحوه تامین مالی و اختصاص اعتبارات طرح های کوتاه مدت تعدیل مشکلات آبی این استان ها مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.
در این جلسه تکمیل طرح‌های آبرسانی تامین آب شرب و احداث ۱۶۵ هزار متر مکعب مخزن در جهت پایداری ذخیره تامین آب شرب استان یزد مورد بررسی قرار گرفت‌.
همچنین در راستای افزایش ظرفیت طرح انتقال آب نمک زدایی شده از خلیج فارس به فلات مرکزی مقرر شد، فاز دوم این طرح در ماه‌های آینده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری برسد.

اما این اولین باری نیست که دولت به لرستان بی‌اعتنایی می‌کند تا جایی که ۳۰ آبان ۱۴۰۰ مرتضی محمودوند نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور نوشت: “جناب آقای وحیدی، وزیر محترم کشور، حضرتعالی در موضوع تعیین استاندار لرستان دغدغه‌ها و نظرات دلسوزانه نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و نماینده محترم ولی‌فقیه، امام‌جمعه محترم خرم‌آباد را مورد بی‌توجهی و بی‌احترامی قرار دادید و در این خصوص توسط این‌جانب مورد سؤال قرار گرفتید ، اما ظاهراً این رویه ادامه دارد و شما در موضوع آب هم استاندار محترم لرستان را به جلسه فوق امنیتی هیات دولت دعوت نکردید و استانداران چهار استان دیگر در جلسه اخیر حضور داشتند، این در حالی است که دو استان مظلوم لرستان و کهگیلویه و بویراحمد منبع اصلی آب تمام منطقه هستند. لذا شایسته است زین پس این خبط بزرگ امنیتی تکرار نشود در تمام مناسبات اداری و سیاسی بخصوص موضوع آب، تکریم مردم لرستان را به‌طور جد و شایسته آن‌چنان که در شأن و عظمت مردم لرستان باشد در دستور کار قرار دهید و در توزیع عادلانه آب و تخصیص حق‌آبه لرستان کوچک‌ترین تبعیض و نا عدالتی صورت نگیرد”

در نشست خبری استاندارلرستان در همان ایام خطاب به استاندارلرستان پرسیدم چرا دولت در جلسه یاد شده از استاندارلرستان دعوت نکرده است!؟

زیویار پاسخ شفافی نداد و تاکید داشت این سوال را باید از وزیر کشور بپرسیم، تا اینکه خبررسید طرحی ضربتی و کوتاه‌مدت برای حل مشکلات آب ۴ استان در همان ایام بی‌خبری ما به تصویب رسیده است!

مبلغی دیگر نماینده لرستان نیز در نامه‌ای اعتراضی از نگرانی‌های مردم لرستان بابت نادیده گرفتن گفت ، اعتراضی که توسط دولت جدی گرفته نشد و امروز نیز در غیاب لرستان و استاندارش! ، برای چهار استان دیگر جلسه‌ی فوق‌العاده گرفتند!

نویسنده : ابوذربابایی زاده
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشد منتشر نخواهد شد.